کد خبر: 484929
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۹:۱۸:۰۰
| |

فرانسه؛ واکنش دیرهنگام به انفجار کابل، پاسخ سریع به حملات علیه اسرائیل

پاریس ضمن ابراز مراتب همدردی همراه با تاخیر با ملت و دولت افغانستان در برابر اقدام وحشیانه حمله به مدرسه دخترانه در کابل، در واکنشی زودهنگام به حملات علیه اسرائیل اعلام کرد: حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی نقض حقوق بین الملل است.

فرانسه؛ واکنش دیرهنگام به انفجار کابل، پاسخ سریع به حملات علیه اسرائیل
کد خبر: 484929
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| پاریس در حالی حملات تروریستی کابل را با چند روز تاخیر محکوم می کند، که دربرابر حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات مرگبار این رژیم به سرعت واکنش نشان داده و آن را نقض حقوق بین الملل دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسمی وزارت خارجه فرانسه، پاریس ضمن ابراز مراتب همدردی با ملت و دولت افغانستان در برابر اقدام وحشیانه حمله به مدرسه دخترانه در کابل، اعلام کرد: ما در کنار مردم افغانستان برای مبارزه با همه اشکال افراط گرایی و همچنین تحقق صلح پایدار با حفظ دستاوردهای بیست سال گذشته، ایستاده ایم.

دولت فرانسه همچنین خواستار تسریع ازسرگیری گفت وگوهای صلح بین افغانی به خصوص طالبان برای پایان دادن به خشونت ها علیه غیرنظامیان این کشور شد.

روز شنبه هفته جاری تروریست ها با یک خودرو بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای دشت برجی در منطقه کوه چهل دختران کابل را هدف حمله قرار دادند. معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان به تلویزیون آریانای افغانستان گفت که شمار شهدای حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل به 85 نفر رسید و تعداد زخمی ها نیز 150 نفر می باشد.

واکنش دیرهنگام فرانسه به حمله تروریستی کابل درحالی است که این دولت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده و در مقابل، حملات نیروهای مقاومت فلسطین را محکوم و آن را نقض حقوق بین الملل دانسته است.

طبق اعلام دوشنبه شب وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شمال غزه 20 فلسطینی شهید و براساس تازه ترین گزارش 65 نفر هلال احمر فلسطین در بامداد سه شنبه، 714 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی زخمی شدند.

نیروهای مقاومت فلسطین دوشنبه شب حملات گسترده موشکی به شهرک های صهیونیستی هم مرز با غزه و قدس اشغالی آغاز کردند و همچنان این حملات ادامه دارد.

«اسماعیل هنیه» در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که اگر جنایات رژیم اسرائیل علیه قدس و مسجد الاقصی به طور کامل متوقف نشود، حملات راکتی گروه مقاومت این جنبش نیز ادامه خواهد داشت.

حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در قدس شرقی با محکومیت جهانی همراه بوده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت وگو با رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بر حمایت ایران از حقوق حقه مردم فلسطین تاکید کرد.

صهیونیست ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه باب العمود و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه دار گاز اشک آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. هزاران شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی و دروازه باب العمود یورش بردند و میزان حملات در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی ها، ده ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه های آنان را نیز تخریب کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها