کد خبر: 484677
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۳۴:۰۰
| |

گاردین:

خودروهای برقی تا سال 2027 ارزان تر از خودروهای احتراقی خواهد بود

گاردین نوشت: بر اساس نتایج یک تحقیق جدید هزینه ساخت خودروها و وانت های برقی تا سال 2027 ارزان تر از تولید خودروهای احتراقی با سوخت فسیلی خواهد بود.

خودروهای برقی تا سال 2027 ارزان تر از خودروهای احتراقی خواهد بود
کد خبر: 484677
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| گاردین با استناد بر نتایج یک تحقیق نوشت: هزینه ساخت خودروها و وانت های برقی تا سال 2027 ارزان تر از تولید خودروهای احتراقی با سوخت فسیلی خواهد بود و مقررات محدود کننده انتشار گازهای آلاینده می تواند این خودروها را در تا اواسط دهه آینده در رده خودروهای پرفروش قرار دهد.

به گزارش ایرنا، گاردین افزود: این تحقیق که به سفارش یک سازمان غیرانتفاعی حمل و نقل و محیط زیست مستقر در بروکسل -که برای حمل و نقل پاک در اروپا فعالیت می کند- انجام شده پیش بینی می کند که قیمت باتری های جدید بین سالهای 2020 تا 2030 به میزان 58 درصد کاهش یافته و به 58 دلار در هر کیلووات ساعت می رسد.

بر اساس پیش بینی تارنمای بلومبرگ نِف(Bloomberg NEF)تا سال 2026 وسایل نقلیه بزرگ مانند خودروهای شاسی بلند برقی به نسبت مدل های ساخته شده با استفاده از سوخت فسیلی ارزان تر خواهند بود و خودروهای کوچکتر در سال بعد از آن به همین آستانه خواهند رسید.

برابری قیمتی خودروهای برقی با انواع خودروهای سوخت فسیلی، نقطه عطف مهمی در تاریخ حمل و نقل جهان از سوخت فسیلی محسوب خواهد شد. کاهش هزینه تولید باتری های خودروهای برقی به همراه خط تولید اختصاصی از سوی خودروسازان، فروش آنها را به طور متوسط در شش سال اینده نسبت به خودروهای قدیمی ارزان تر خواهد کرد.

کاهش هزینه های باتری ها به زیر 100 دلار در هر کیلووات ساعت ، به عنوان یک گام مهم در راستای استفاده بیشتر از وسایل نقلیه کاملا برقی قلمداد می شود و تا حد زیادی جذابیت مالی خودروهای برقی -هیبریدی را که باتری را با موتور معمولی ترکیب می کنند، از بین می برد.

فروش خودروهای برقی به ویژه در اتحادیه اروپا و چین در سال 2020 رونق گرفت اما حامیان محیط زیست از دولت ها می خواهند مقررات سختگیرانه تری را در زمینه آلاینده های محیط زیستی وضع کنند تا مصرف کننده را به خرید خودروهای برقی تشویق کنند.

در اروپا، دولت انگلیس قصد دارد فروش خودروهای دارای سوخت فسیلی را از سال 2030 منع کند و این در حالیست که شرکت های اروپایی از مقام های اتحادیه اروپا خواسته اند سال 2035 را به عنوان پایان مهلت خودروهای دارای موتور احتراقی در این اتحادیه اعلام کنند.

به گفته مدیر ارشد سازمان حمل و نقل و محیط زیست در بروکسل، اهداف آب و هوایی سختگیرانه تر در کنترل انتشار گاز دی اکسید کربن باید وضع شوند تا مصرف کنندگان تشویق به خرید خودروهای برقی به جای انواع فسیلی شوند.

وی گفت: با سیاست های درست و منطقی، خودروهای برقی می توانند تا سال 2035 میلادی 100 درصد از همه فروش خودروها در اروپای غربی، جنوبی و حتی شرقی را تشکیل دهد. اتحادیه اروپا می تواند سال 2035 را به عنوان ضرب الاجل نهایی در آمادگی بازار برای فروش خودروهای برقی تعیین کند و وسایل نقلیه آلاینده دیگر نباید به جز موارد ضروری عرضه شوند.

هزینه بالای باتری ها که بین یک چهارم تا دو پنجم از هزینه ساخت وسایل نقلیه برقی را تشکیل می دهد قبلا نیز باعث بی میلی بسیاری از خودروسازان بزرگ برای تغییر خط تولید خود از مدل های سودآور دارای سوخت فسیلی شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها