رسانه چینی:

چراغ دموکراسی آمریکا رو به افول است

رسانه چینی نوشت: بررسی اخیر انجام شده توسط بنیاد اتحاد دموکراسی ها نشان می دهد که 45 درصد از اروپایی ها بر این باورند که تاثیر آمریکا بر دموکراسی بیشتر از آنکه مثبت باشد، منفی بوده است. علاوه بر این، تقریبا نیمی از مردم دنیا و به عبارتی نزدیک به 44 درصد از جهان نگرانند که آمریکا وضعیت دموکراسی در کشور آنها را تهدید کند.

چراغ دموکراسی آمریکا رو به افول است
کد خبر: 484350
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رادیو بین المللی چین در گزارشی با استناد به داده های بنیاد «اتحاد دموکراسی ها» نوشت: چراغ دموکراسی آمریکا رو به خاموشی است.

به گزارش ایرنا، این رسانه چینی روز یکشنبه نوشت: بررسی اخیر انجام شده توسط بنیاد «اتحاد دموکراسی ها» نشان می دهد که 45 درصد از اروپایی ها بر این باورند که تاثیر آمریکا بر دموکراسی بیشتر از آنکه مثبت باشد، منفی بوده است.

گزارش می افزاید: علاوه بر این، تقریبا نیمی از مردم دنیا و به عبارتی نزدیک به 44 درصد از جهان نگرانند که آمریکا وضعیت دموکراسی در کشور آنها را تهدید کند.

دموکراسی آمریکایی منافع چندانی برای مردم خود این کشور نیز به دنبال نداشته است که این روند را می توان با تلفات 579 هزار نفری آمریکایی ها در اثر ابتلا به کووید-19، افزایش جرایم و جنایات ناشی از نفرت و تبعیض های نژادپرستانه و حوادث مرتبط با سلاح و مرگ و میرهای بیش از 10 هزار نفری مرتبط با این حوادث به خوبی مشاهده کرد.

این رسانه چینی در ادامه نوشت: از طرف دیگر، آمریکا اغلب از طریق تهدیدات نظامی، انزوای سیاسی، تحریم های اقتصادی و محاصره حوزه فناوری، به اهداف استراتژیک خود دست می یابد.

رادیو بین المللی چین در ادامه اضافه کرد رئیس جمهور مکزیک روز جمعه اخیر دولت آمریکا را به نقض حاکمیت مکزیک متهم کرد؛ در این بین حتی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفته است که سیاست دولت آمریکا در قبال ایران تهدید و اجبار و نه دموکراسی است که چنین روندی نشان دهنده مداخله و ایجاد اخلال از سوی آمریکا در دموکراسی سایر کشورهاست.

پر پایان این گزارش آمده است: داده ها و حقایق موجود روند تضعیف اعتماد مردم جهان به دموکراسی به سبک آمریکایی را نشان می دهند؛ برخی حتی بر این باورند که آمریکایی که خود را به اصطلاح «چراغ دموکراسی» معرفی کرده است، بیشتر شبیه یک آدم مزدور و ریاکار عمل می کند تا یک محافظ و پشتیبان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها