کد خبر: 483116
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۲۸:۰۰
| |

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه:

عادی سازی اعراب با اسرائیل نباید توجه به مسئله فلسطین را به حاشیه براند

سرگئی لاوروف گفت: مسلماً ما نگران وظایف مربوط به فایق آمدن بر عواقب اپیدمی کرونا و تأمین سلامت و امنیت مردم فلسطین هستیم و امروز اقدامات مضاعف برای ارائه کمک‌های بیشتر به دوستان فلسطینی خود را بررسی خواهیم کرد وی تاکید کرد: ما معتقدیم که عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل نباید توجه به مسئله فلسطین را به حاشیه براند.

عادی سازی اعراب با اسرائیل نباید توجه به مسئله فلسطین را به حاشیه براند
کد خبر: 483116
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای فلسطینی خود با اشاره به پیشنهادات جدید مسکو برای ازسر گیری مذاکرات برای حل و فصل مناقشه خاورمیانه، از آمادگی کشورش برای کمک به مبارزه با شیوع کرونا در فلسطین خبر داد.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در آغاز مذاکرات خود با "ریاض المالکی" وزیر امور خارجه فلسطین در مسکو اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد تا پیشنهادات خود درباره ازسر گیری روند مذاکرات برای حل و فصل مناقشه خاورمیانه را با شرکای خود به اشتراک بگذارد.

لاوروف در این دیدار گفت: «ما نگران فقدان توافقات امیدوار کننده در خصوص چگونگی ازسر گیری مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل هستیم. البته ما حاضریم در این زمینه کمک کرده و نظریاتی هم برای این منظور داریم و در این رابطه مذاکرات امروز برای ما اهمیت خاصی دارند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: «ارزیابی مقامات فلسطینی از روند کلی اوضاع در منطقه خاورمیانه و به‌خصوص پیرامون مسائل مربوط به فلسطین، برای ما بسیار مهم است و طرف روسی تمام تلاش خود برای کمک به حل و فصل این مناقشه را بکار می‌گیرد.»

سرگئی لاوروف همچنین گفت که مقامات مسکو امیدوار هستند که در آینده نزدیک نشست مشترک کمیسیون بین دولتی روسیه-فلسطین در خصوص همکاری اقتصادی تشکیل شود. وی در عین حال یادآور شد که این کشور به ارائه کمک‌های ضروری به دولت فلسطین برای مبارزه موثر با ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه افزود: «مسلماً ما نگران وظایف مربوط به فایق آمدن بر عواقب اپیدمی کرونا و تأمین سلامت و امنیت مردم فلسطین هستیم و امروز اقدامات مضاعف برای ارائه کمک‌های بیشتر به دوستان فلسطینی خود را بررسی خواهیم کرد.»

لاوروف همچنین گفت: ما معتقدیم که عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل نباید توجه به مسئله فلسطین را به حاشیه براند.

در این دیدار، وزیر خارجه فلسطین نامه "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان برای "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را به همتای روسی خود تقدیم کرد که از جمله مسائل مطرح شده در این نامه، قدردانی به خاطر ارسال واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" به فلسطین است. به گفته المالکی، دولت فلسطین علاقه‌مند است تا به همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با شیوع کرونا ادامه دهد و در آینده نزدیک واکسن بیشتری از طرف روسی تحویل بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها