کد خبر: 482971
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

کشتی اماراتی با محموله ناشناخته در بندر سقطری پهلو گرفت

منابع محلی یمن گزارش دادند که نیروهای گروه موسوم به المجلس الإنتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوبی) وابسته به امارات، کنترل جزیره سقطری را به طور کامل به دست گرفته‌اند و روز یکشنبه نیز یک کشتی اماراتی با محموله ناشناخته وارد بندر اصلی این جزیره شده است.  

کشتی اماراتی با محموله ناشناخته در بندر سقطری پهلو گرفت
کد خبر: 482971
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع محلی یمن گزارش دادند که پس از برکناری مدیر بندر سقطری و جایگزینی یک فرد وابسته به امارات، یک کشتی اماراتی با محموله ناشناخته وارد این بندر شد.

به گزارش فارس، منابع محلی یمن گزارش دادند که نیروهای گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) وابسته به امارات، کنترل جزیره سقطری را به طور کامل به دست گرفته‌اند و روز یکشنبه نیز یک کشتی اماراتی با محموله ناشناخته وارد بندر اصلی این جزیره شده است.

منابع محلی گفتند که برای نخستین بار ساکنان جزیره نمی‌دانستند محموله این کشتی که در میان تدابیر شدید وارد بندر می‌شود، چه چیزی است.

به گفته این منابع، پس از برکناری «ریاض سعید» مدیر سابق بندر، تمامی کارکنان غیر وابسته به امارات نیز کنار گذاشته شدند.

بنابراین گزارش وزیر حمل‌و نقل یمن در کابینه جدید دولت عبدربه منصور هادی، وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن است.

طبق گزارش وبگاه «یمن مونیتور»، این کشتی ده روز پس از بازدید یک هیأت نظامی وابسته به ائتلاف سعودی و مسئولان خارجی به ریاست «ترکی المالکی» سخنگوی این ائتلاف از جزیره سقطری، وارد این بندر شد.

امارات به طور کلی کنترل جزیره سقطری را به دست گرفته و محموله‌های نظامی آن بدون هیچ اعتراضی وارد بندر این جزیره می‌شود و حتی حریم هوایی این جزیره را تحت کنترل خود گرفته است.

شورای انتقالی جنوب یمن در ژوئن سال 2020 جزیره سقطری را به تصرف خود درآوردند و مسئولان دولتی و فرماندهان نظامی وابسته به دولت یمن این جزیره را ترک کردند.

اختلافات بین دولت هادی و شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات از زمان تأسیس این شورا در سال 2017 که با هدف جدایی از جنوی یمن شکل گرفت، آغاز شد. این شورا شبه‌نظامیانی را با هزینه‌های مالی ابوظبی آموزش داده که تعداد آن‌ها بیش از یکصد هزار نفر است. اختلافات دو طرف از زمان سیطره شورای انتقالی در آگوست 2019 بر عدن - مقر دولت هادی- شدت گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها