کد خبر: 482250
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

وزیر دفاع ترکیه از پایگاه نظامی این کشور در شمال عراق بازدید کرد

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در هنگام بازدید از پایگاه‌های نظامی ترکیه در شمال عراق گفت: عملیات پنجه-رعد و پنجه-صاعقه با موفقیت ادامه دارد و تا کنون 44 تروریست (پ ک ک) از پای درآمده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه از پایگاه نظامی این کشور در شمال عراق بازدید کرد
کد خبر: 482250
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به همراه ژنرال «یاشار گولر» رئیس ستاد مشترک و ژنرال «امید دوندار» فرمانده نیروی زمینی ارتش این کشور از پایگاه‌های نظامی ترکیه در شمال عراق بازدید کرد.

به گزارش ایرنا از «تی. آر. تی» ترکیه، آکار در جریان این بازدید گفت: عملیات «پنجه-رعد و پنجه-صاعقه» با موفقیت ادامه دارد و تا کنون 44 تروریست (پ ک ک) از پای درآمده‌اند.

وی با اشاره به عزم ترکیه برای نابودی تروریست‌ها که دو عملیات خود در شمال عراق را آوریل گذشته به صورت همزمان علیه سازمان پ ک ک آغاز کرده، اظهار داشت: وارد تمام لانه‌های(تروریست‌ها) شدیم؛ مصمم به خشک کردن ریشه تروریسم بوده و قادر به انجام آن نیز هستیم؛ در اسرع وقت صلح و آرامش را به منطقه خواهیم آورد.

ترکیه اعلام کرده که قصد دارد تعدادی پایگاه نظامی در شمال عراق همچون شمال سوریه ایجاد کند، اقدامی که مطمئنا حاکمیت عراق را نشانه خواهد رفت.


ترکیه که از ابتدای آغاز بحران سوریه در کنار شماری از کشورهای غربی - عربی در اسفندماه سال 1389 به حمایت از تروریست های تکفیری پرداخت و در چند سال گذشته اقدام به ساخت حدود 40 پایگاه نظامی در شمال سوریه کرد، این بار اعلام کرده که به همین شیوه چندین پایگاه در شمال عراق به منظور مقابله با "پ ک ک" ایجاد می کند.

مقام های بغداد در پی اعلام وزیر کشور ترکیه مبنی بر احداث پایگاه نظامی این کشور در شمال عراق، به این اقدام آنکارا واکنش نشان داده و آن را نقض حاکمیت عراق عنوان کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها