کد خبر: 482137
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۱:۱۴:۰۰
| |

ورود تجهیزات ارتش آمریکا به آلبانی در آستانه مانورهای ناتو

حدود 700 قطعه تجهیزات نظامی از تیم ضربت یگان پنجاه و سوم گارد ملی فلوریدا از کشتی باری کلاس باب هوپ در بندر دراج، واقع در 33 کیلومتری غرب تیرانا، پایتخت آلبانی در آستانه مانورهای ناتو تخلیه شدند.

ورود تجهیزات ارتش آمریکا به آلبانی در آستانه مانورهای ناتو
کد خبر: 482137
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بندر "دراج"، اصلی‌ترین بندر آلبانی در چند روز اخیر در آستانه مانورهای ناتو شاهد ورود سیل عظیم کانتینرها و کامیون‌های بزرگ بوده است؛ تجمعی از خودروهای نظامی که به گفته مقامات آمریکایی از جنگ جهانی دوم تاکنون در این کشور حوزه آدریاتیک مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ حدود 700 قطعه تجهیزات نظامی از تیم ضربت یگان پنجاه و سوم گارد ملی فلوریدا از کشتی باری کلاس "باب هوپ" در بندر دراج، واقع در 33 کیلومتری غرب "تیرانا"، پایتخت آلبانی تخلیه شدند.

از این تجهیزات برای یک مانور آموزشی دو هفته‌ای متشکل از شش هزار سرباز آمریکایی در شش پایگاه نظامی آلبانی استفاده خواهد شد.

این مانور بخشی از مانورهای نظامی چند کشوری به رهبری ارتش آمریکا موسوم به "مدافع اروپا 21" است که بر جلوگیری از اقدامات تهاجمی و ایجاد آمادگی عملیاتی با ناتو و تعداد زیادی از متحدان و شرکا متمرکز هستند. این مانورها از 17 مه (27 اردیبهشت) تا دوم ژوئن (12 خرداد) برگزار می‌شوند.

"تامی ماکنفاس" از فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا مستقر در آلمان گفت: آلبانی یک شریک ارزشمند است. ارتش‌های ما از آموزش مشترک، افزایش قابلیت همکاری، ایجاد آمادگی عملیاتی و تقویت روابط سود می‌برند. همه اینها ما را قادر می‌سازند تا به هر بحرانی در هر زمانی با متحدان و شرکایمان پاسخ دهیم. گرد آوردن همه این گروه‌ها کنار هم اتفاقی بسیار خاص و منحصر به فرد است.

یک کشتی نظامی انگلیسی نیز طی چند روز آتی وارد بندر دراج می‌شود.

مانور "مدافع اروپا 21" امسال شامل حدود 28 هزار نیرو از آمریکا و از 27 کشور متحد و شریک است که عملیات‌های همزمانی را در بیش از 30 منطقه آموزشی در بیش از 12 کشور از حوزه بالتیک و آفریقا گرفته تا دریای سیاه و بالکان انجام می‌دهند.

آلبانی که از سال 2009 میلادی یکی از اعضای ناتو است، علاوه بر در اختیار گذاشتن شش پایگاه دریایی، زمینی و هوایی، یک هزار نیرو نیز برای شرکت در این مانور اعزام می‌کند؛ رویدادی که به گفته "نیکو پلشی"، وزیر دفاع آلبانی یک رویداد "تاریخی" است چرا که بزرگ‌ترین مانور در آلبانی و در این منطقه محسوب می‌شود. مقامات نظامی آمریکا از استقبال آلبانی تقدیر کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها