کد خبر: 482051
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۹:۳۳:۰۰
| |

شکایت یک سازمان حقوق بشری از مشاور بن سلمان در پرونده خاشقجی

یک سازمان حقوق بشری شکایات حقوقی خود را علیه سرلشکر سعودی احمد عسیری معاون سابق اطلاعات عمومی عربستان و بازوی جنایی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تنظیم کرده است.

شکایت یک سازمان حقوق بشری از مشاور بن سلمان در پرونده خاشقجی
کد خبر: 482051
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یک سازمان حقوق بشر علیه احمد عسیری در خصوص شکنجه جمال خاشقجی در دادگاه فرانسه شکایتی را تنظیم کرد.


به گزارش تسنیم به نقل از سعودی لیکس، یک سازمان حقوق بشری شکایات حقوقی خود را علیه سرلشکر سعودی «احمد عسیری» معاون سابق اطلاعات عمومی عربستان و بازوی جنایی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تنظیم کرده است.

پرونده علیه عسیری به دلیل نقش او در شکنجه « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول تشکیل شد.

«ویلیام بوردون» وکیل مرکز حقوق بشر خلیج فارس اعلام کرد که عسیری مسئول آزارهای جسمی و روحی است که خاشقجی قبل از کشته شدنش متحمل شده است.

طبق گزارش شبکه یورونیوز دادگاه‌های فرانسه تنها مجاز به تشکیل پرونده شکنجه هستند. بنابراین ، به گفته بوردون مرکز حقوق بشر خلیج فارس در شکایت قضایی خود به اتهام شکنجه خاشقجی ، نه کشته شدن وی تأکید می‌کند.

بوردون گفت: دادگاه فرانسه وظیفه دارد که مظنون به شکنجه در صورت حضور در قلمرو ما را دستگیر کند و عسیری احتمالاً هم اکنون در فرانسه اقامت دارد ، یا حداقل به طور مرتب به اینجا می‌آید.

وی در ادامه افزود: سرلشکر عسیری به زبان فرانسه مسلط است و تحصیلات خود را در آکادمی نظامی فرانسوی سن سیر ادامه داد و به طور مرتب از وزارت دفاع بازدید می‌کند ، زیرا در آنجا آشنایان زیادی دارد.

مرکز حقوق بشری خلیج فارس ، مستقر در لبنان ، به مدافعان حقوق بشر در خلیج فارس و کشورهای همسایه کمک و از آن‌ها حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها