کد خبر: 481898
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۲۳:۰۰
| |

پایگاه آمریکایی شورابک به نیروهای افغان واگذار می شود

محمدیاسین ضیا، فرمانده ارتش افغانستان اعلام کرد که قرار است تا چند روز دیگر شماری از پایگاه‌های نیروهای خارجی به نظامیان افغان واگذار شود و آخرین تیم نظامیان خارجی فردا از پایگاه شورابک خارج شده و به پایگاه بگرام منتقل می شوند.

پایگاه آمریکایی شورابک به نیروهای افغان واگذار می شود
کد خبر: 481898
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فرمانده ارتش افغانستان اعلام کرد که روند خروج نیروهای آمریکایی از این کشور آغاز شده و فردا پایگاه شورابک در استان «هلمند» بطور رسمی به ارتش افغانستان واگذار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدیاسین ضیا امروز شنبه طی نشست خبری در کابل اعلام کرد که قرار است تا چند روز دیگر شماری از پایگاه‌های نیروهای خارجی به نظامیان افغان واگذار شود.

وی افزود: ارتش در حال تحویل پایگاه ها از نظامیان خارجی است. آخرین تیم نظامیان خارجی فردا از پایگاه شورابک خارج شده و به پایگاه بگرام منتقل می شوند.

«حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نیز در این نشست گفت که با خارج ‌شدن نیروهای خارجی از این کشور، طالبان حملات خود را افزایش خواهند داد.

محب گفت: گروه طالبان تلاش خواهند کرد که از طریق جنگ به قدرت برسند اما نهادهای امنیتی افغانستان آماده دفاع هستند و جلوهرگونه تحرکات آنها را خواهند گرفت.

وی از طالبان خواست که با دولت افغانستان همکاری کنند تا زندانیان آنها را آزاد سازند و با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته در استان لوگر گفت که این حمله کار طالبان است و این حملات نشان می دهد که نباید نام این گروه از فهرست سیاه خارج شود.

حیات الله حیات سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز در این نشست خبری گفت که اطلاعات دقیق دارند که حمله تروریستی با خودرو بمب گذاری شده شب گذشته در مرکز استان لوگر که در آن 26 نفر کشته و بیش از 90 تن زخمی شدند، کار طالبان است.

وی افزود: طالبان زمینه را فراهم کرده است تا همه گروه های تروریستی فعالیت های خود را بصورت آزادانه در مناطق مختلف این کشور انجام دهند و علت اینکه طالبان مسئولیت انفجار شب گذشته را برعهده نگرفته، واکنش های زیاد اجتماعی می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها