کد خبر: 481255
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۱:۰۹:۰۰
| |

هشدار بلینکن به ترکیه و بقیه کشورها درباره خرید تسلیحات روسی

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: ترکیه و همه متحدان آمریکا باید از خرید بیشتر تسلیحات روسی خودداری کنند و در غیر این صورت با تحریم های بیشتری روبرو خواهند شد.

هشدار بلینکن به ترکیه و بقیه کشورها درباره خرید تسلیحات روسی
کد خبر: 481255
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه آمریکا از ترکیه و سایر متحدان ایالات متحده خواسته است تا از خریداری تسلیحات روسی خودداری کنند.


به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: ترکیه و همه متحدان آمریکا باید از خرید بیشتر تسلیحات روسی خودداری کنند و در غیر این صورت با تحریم های بیشتری روبرو خواهند شد.

بر اساس این گزارش، روابط متشنج امریکا و ترکیه طی ماه های اخیر، پس از اقدام جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در به رسمیت شناختن کشتار ارامنه در جنگ جهانی اول به عنوان نسل کشی، بدتر و تیره و تارتر شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه دیدگاه های دیرینه بایدن درباره مساله ارمنستان، تصمیم او را نباید یک شگفتی دانست. بایدن تاکید کرده است که ترکیه یک متحد مهم برای واشنگتن است و ابراز امیداری کرده است که دو کشور بتوانند مسائل خود را حل و فصل کنند.

وی در عین حال به آنکارا و سایر کشورها نسبت به خرید تسلیحات نظامی بیشتر از روسیه هشدار داده است. ترکیه اعلام کرده است که در حال مذاکره با روسیه برای خرید دومین محموله سامانه دفاع موشکی اس 400 است.

بلینکن اظهار داشت: این مساله نیز اهمیت زیادی دارد که ترکیه و همه متحدان آمریکا، از خرید تسلیحات روسی در آینده خودداری کنند، از جمله سامانه های اس 400. هر گونه مبادلات مهم با شرکت های نظامی روسی، با قانون آمریکایی کاستا روبرو خواهد شد، و این جدا از تحریم هایی است که قبلا اعمال شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها