کد خبر: 480872
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

وزیر امور خارجه آمریکا:

واشنگتن و مسکو می‌توانند بر روی ثبات استراتژیک همکاری کنند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تنش زایی نکند، فکر می‌کنم که ما می‌توانیم با یکدیگر بر روی منافع مشترک و استراتژیک همکاری داشته باشیم. به عنوان مثال می‌توانیم بر روی ثبات استراتژیک و معاهده کنترل تسلیحاتی نیواستارت یا حتی حوزه‌های دیگر همکاری کنیم.

واشنگتن و مسکو می‌توانند بر روی ثبات استراتژیک همکاری کنند
کد خبر: 480872
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی اعلام کرد، واشنگتن و مسکو می‌توانند بر روی منافع مشترک نظیر ثبات استراتژیک و توسعه پیمان نیواستارت همکاری کنند، اگر که تنش‌ها با مسکو کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تنش زایی نکند، فکر می‌کنم که ما می‌توانیم با یکدیگر بر روی منافع مشترک و استراتژیک همکاری داشته باشیم. به عنوان مثال می‌توانیم بر روی ثبات استراتژیک و معاهده کنترل تسلیحاتی نیواستارت یا حتی حوزه‌های دیگر همکاری کنیم.

آمریکا و روسیه در حال حاضر درباره برگزاری یک نشست احتمالی بین جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا و همتای روسش در اوایل تابستان سال جاری میلادی در حال رایزنی و گفتگو هستند.

وزارت خارجه روسیه اخیرا دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه مسکو را محکوم کرده و گفته بود که اینها بر خلاف منافع دو کشور هستند.

آمریکا 32 شخصیت حقوقی و حقیقی روس را تحریم و 10 دیپلمات این کشور را از آمریکا اخراج کرده و به کمپانی‌های آمریکایی نیز دستور داده تا از خرید سهام دولتی روسیه امتناع کنند.

اگرچه کاخ سفید مدعی است که این تحریم‌های ضد روسی تلاشی برای افزایش تنش‌های دوجانبه نیست اما سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هشدار داد، چنین اقدامات اقتصادی از سوی آمریکا تنها باعث بازگشت تنش‌های دوران جنگ سرد می‌شود.

در واکنش به این تحریم‌ها، مسکو نیز ورود هشت مقام آمریکایی به روسیه را ممنوع کرد.

دولت آمریکا می‌گوید، اطلاعات روسیه در هک سال گذشته سیستم‌های کمپانی "سولار ویندز" دست داشته اما روسیه این اتهام زنی را رد می‌کند.

در همین حال، یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن افشا کرد که مقام‌های روسیه و آمریکا تمایل دارند تا گفتگو کرده و مواضع یکدیگر را درباره تحریم‌های متقابل شفاف سازی کنند که باعث تنش بین دو کشور شده است.

این مقام ارشد همچنین گفت: ما به دنبال گفتگوی مستقیم با همتایان روس خود در روزهای آتی هستیم و برای این کار اقداماتی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها