کد خبر: 480594
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

انتقاد شدید سناتور روس از سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید

پشکوف سیاستمدار مشهور روس در کانال تلگرامی خود در واکنش به اظهارات سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مبنی بر اینکه واشنگتن به دنبال کاهش تنش با مسکو است به کنایه نوشت: ما متوجه شدیم که ایالات متحده کاری جز تلاش برای کاهش تنش ها انجام نمی دهد و البته، تحریم ها تنها ابزار نیستند!

انتقاد شدید سناتور روس از سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید
کد خبر: 480594
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «الکسی پوشکوف»، سناتور روس به اظهارات «جن ساکی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مبنی بر اینکه واشنگتن به دنبال کاهش تنش با مسکو است واکنش تندی نشان داد.

به گزارش ایرنا، پیش ازاین جن ساکی سخنگوی کاخ دولت آمریکا گفته بود که ایالات متحده به دنبال کاهش تنش در روابط دوجانبه با مسکو است و تحریم های ضد روسیه را تنها ابزار ایجاد گفت وگو با روسیه نمی داند.

پشکوف سیاستمدار مشهور روس در کانال تلگرامی خود در واکنش به این سخنان به کنایه نوشت: «ما متوجه شدیم که ایالات متحده کاری جز تلاش برای کاهش تنش ها انجام نمی دهد و البته، تحریم ها تنها ابزار نیستند!».

وی با بیان اینکه کاخ سفید هنوز تهدید به گسترش محدودیت ها می کند، تصریح کرد: «استقرار سامانه های دفاع موشکی در لهستان و رومانی اعزام کشتی های نظامی به دریای سیاه، اخراج منظم دیپلمات های روسی، پشتیبانی و حمایت از جمهوری چک برای اخراج دسته جمعی دیپلمات های ما، مبارزه شدید علیه خظ انتقال گاز نورد استریم 2 و همچنین بسیاری موارد دیگر از جمله تحریم ها و سختگیری های آمریکا علیه روسیه است. سپس پوشکوف با کنایه گفت: «بنابر این بله: تحریم ها تنها ابزار نیستند.»

بایدن در 15 آوریل ( 26 فروردین) فرمان تحریم روسیه را امضا کرد. این تحریم ها علیه 16سازمان و 16 فرد اعمال شده است که گفته می شود مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است.

روز بعد، روسیه اقدامات تلافی جویانه را اعلام کرد. به سفیر ایالات متحده پیشنهاد شد برای مشاوره به واشنگتن برود.

علاوه بر این، مسکو ورود هشت مقام عالی رتبه فعلی و سابق آمریکایی و شخصیتی را که در توسعه و اجرای دوره ضد روس شرکت دارند، ممنوع کرده است. 20 دیپلمات آمریکایی نیز از روسیه اخراج شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها