کد خبر: 480278
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۱۱:۰۰
| |

با ثبت نام ۲ نامزد دیگر:

شمار نامزدهای پست ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسید

حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه از ثبت نام دو نامزد دیگر برای پست ریاست جمهوری سوریه خبر داد. به این ترتیب شمار نامزدهای ریاست جمهوری به 23 نفر رسید.

شمار نامزدهای پست ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسید
کد خبر: 480278
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس پارلمان سوریه از ثبت نام دو نامزد دیگر برای پست ریاست جمهوری سوریه خبر داد.


به گزارش مهر به نقل از سانا، حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه از ثبت نام دو نامزد دیگر برای پست ریاست جمهوری سوریه خبر داد.

وی اعلام کرد: مجلس از طریق دادگاه عالی قانون اساسی سوریه مطلع شد که «محمد بشار محمد فایز یاسین الصباغ» و «محمد حیدر الشجاع» درخواست‌های کاندیداتوری خود برای پست رئیس جمهوری را ارائه داده‌اند.

رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد: به این ترتیب شمار نامزدهای ریاست جمهوری به 23 نفر رسید.

گفتنی است که طبق قانون، نامزد پست ریاست جمهوری سوریه برای حضور در انتخابات باید موافقت 35 عضو پارلمان را جلب کند.

روز چهارشنبه گذشته «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 2021 این کشور رسماً نامزد شد.

پیش از این، رئیس پارلمان سوریه از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2021 این کشور خبر داد و گفت: «طبق تصمیمی که اتخاذ شده است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال جاری در روز 26 ماه مِی (5 خردادماه) برگزار می‌گردد. این مقام سوری همچنین عنوان کرد که انتخابات برای سوری‌های مقیم خارج در تاریخ 20 ماه مِی (30 اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود.

افزون بر این، رئیس پارلمان سوریه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه خواست که درخواست نامزدی خود را ظرف 10 روز تحویل دادگاه عالی قانون اساسی سوریه دهند و این مهلت چهارشنبه 28 آوریل (8 اردیبهشت‌ماه) به پایان خواهد رسید.

انتخابات پیشین ریاست جمهوری سوریه در سال 2014 برگزار شد که طی آن «بشار اسد» با کسب بیش از 90 درصد از آراء شرکت کنندگان به مدت 7 سال در پست ریاست جمهوری ابقا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها