کد خبر: 480147
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۰:۵۸:۰۰
| |

سفر از پیش تعیین نشده هیات سعودی به سقطری یمن

هیئت نظامی سعودی که به ریاست ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی وارد سقطری شده بود، پس از سفر سه روزه بدون وقوع تغییر ملموسی در جزیره سقطری که از سال 2020 تحت کنترل جدایی طلبان مورد حمایت امارات قرار دارد، این جزیره را ترک کرد.

سفر از پیش تعیین نشده هیات سعودی به سقطری یمن
کد خبر: 480147
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دو منبع یمنی اعلام کردند، هیئتی نظامی از عربستان در سفری از پیش اعلام نشده به سقطری یمن رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی21، این منابع گفتند، هیئت نظامی سعودی که به ریاست ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی وارد سقطری شده بود، پس از سفر سه روزه بدون وقوع تغییر ملموسی در جزیره سقطری که از سال 2020 تحت کنترل جدایی طلبان مورد حمایت امارات قرار دارد، این جزیره را ترک کرد.

یکی از این منابع گفت، هیئت سعودی داخل جزیره اقدام به گشت زنی و بازدید از اماکن مختلف کرد.

این منبع که از مسوولان محلی است، گفت، المالکی و هیئت همراه او که روز پنجشنبه وارد سقطری شدند با رهبران شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات که این جزیره را مدیریت می کند، دیدار نکردند.

وی گفت، دیداری با شخصیت‌های اجتماعی در ارخبیل صورت گرفت و آنها به همکاری با دولت مستعفی یمن تشویق شدند و این هیئت سعودی وعده‌های تازه‌ای داد و متعهد شد وضعیت سقطری را به حالت عادی برگرداند.

منبع مذکور گفت، این سفر پس از آن انجام شد که طرف‌های مختلف در ارخبیل به نیروهای سعودی مستقر در سقطری از سال 2018 اطلاع دادند که در سایه وخامت وضعیت امنیتی و خدماتی، دولت مستعفی یمن اداره ارخبیل را مجددا برعهده بگیرد.

منبع دوم هم گفت، این سفر چیز جدیدی نداشت و هیئت سعودی تنها از نظامیان این کشور دیدن کردند و برنامه گردشگری داشتند.

به گفته این منبع در میان هیئت سعودی دو تن خارجی با ملیت انگلیسی نیز حضور داشتند.

این منبع گفت، هیئت سعودی با هیچ مسوول رسمی دیدار نکرد و ضیافتی به میزبانی فرمانده نیروهای عربستان مستقر در سقطری با حضور معاون استاندار و مدیران امنیت سیاسی و ملی ارخبیل برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها