کد خبر: 479814
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

یائیر گولان، نماینده کنست:

نتانیاهو جز خرابکاری، راهبردی در قبال ایران ندارد

یائیر گولان نماینده کنونی کنست با انتقاد از مخالفت‌های اسرائیل با دور جدید مذاکرات اتمی، گفت: وقتی توافقنامه (برجام) امضا شد، ما مقامات عالیرتبه ارتش، اطلاعات و موساد جزییات آن را بررسی کردیم و نتیجه گرفتیم که توافقی منطقی است ولی در اسرائیل فراتر از عملیات خرابکاری، راهبرد مشخصی در قبال ایران تعریف نشده است.

نتانیاهو جز خرابکاری، راهبردی در قبال ایران ندارد
کد خبر: 479814
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل و نماینده کنونی پارلمان صهیونیستی، با اظهار اینکه نتانیاهو از پرونده اتمی ایران فقط در جهت منافع سیاسی خود بهره می‌برد، گفت: در اسرائیل فراتر از عملیات خرابکاری، راهبرد مشخصی در قبال ایران تعریف نشده است.

به گزارش ایرنا، یائیر گولان در گفت وگو با روزنامه لوموند فرانسه با انتقاد از مخالفت های اسرائیل با دور جدید مذاکرات اتمی، گفت : وقتی توافقنامه (برجام) امضا شد، ما مقامات عالیرتبه ارتش، اطلاعات و موساد جزییات آن را بررسی کردیم و نتیجه گرفتیم که توافقی منطقی است. البته بهترین توافق نبود، ولی به هرحال ما با یک کشور شکست‌خورده (در جنگ) طرف نبودیم. آمریکایی‌ها برای حفظ ائتلاف با سایر امضاکنندگان (روسیه، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا) به ناچار در مواردی امتیازهایی داده بودند. ما نیز معتقد بودیم که باید توافق را بپذیریم و با آمریکا و دیگران در جهت تعریف چارچوب توافق‌های بعدی همکاری کنیم.

به نوشته روزنامه لوموند، ژنرال یائیر گولان که از یک توافق اتمی جدید با ایران طرفداری می کند ، هنگامی که معاونت ستاد ارتش را بر عهده داشت، در سکوت خود با بنیامین نتانیاهو و سیاست‌های وی در قبال پرونده اتمی ایران مخالف بود. وی در سال 2017 از مقام خود کنار رفت و از سال 2019 به نمایندگی از سوی حزب "میرِتس" (سوسیالیست) وارد پارلمان اسرائیل شد. او اینک نیز از مخالفت‌های اسرائیل با دور جدید مذاکرات اتمی انتقاد می‌کند.

یائیر گولان می‌گوید که بعد از امضای توافق هسته‌ای، اکثر مقامات نظامی و همچنین تامیر پاردو، رئیس وقت موساد، موافق بودند ، "اما نتانیاهو بر مخالفت خود پافشاری می‌کرد. ولی این کار به چه درد می‌خورد؟ توافقنامه امضا شده بود".

گولان درباره آنچه افشاگری جنجالی اسرائیل از برنامه های هسته ای ایران خوانده شد ،‌گفت به دست آوردن آن مدارک "موفقیت بزرگی بود"، هرچند که اطلاعات چندان تازه‌ای حاصل نشد.

گولان می‌گوید: "نتانیاهو با این کار نمایشی به راه انداخت که از نظر سیاسی برایش منفعت داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها