کد خبر: 479670
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

موج جدید کرونا و افزایش مرگ و میر در افغانستان

به گفته مقامات بهداشتی ،تعداد  افرادی که در روزهای اخیر با علائم گلو درد، تب شدید، سرفه و درد به مراکز درمانی پایتخت افغانستان بویژه غرب کابل مراجعه می کنند به شدت افزایش یافته است.

موج جدید کرونا و افزایش مرگ و میر در افغانستان
کد خبر: 479670
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات بهداشتی کابل اعلام کردند موج جدید شیوع کرونا در پایتخت افغانستان به سرعت در حال گسترش است و به علت مراجعه نکردن مردم به مراکز درمانی احتمال افزایش جان باختگان ناشی از این ویروس بسیار زیاد است.

به گزارش ایرنا، به گفته مقامات بهداشتی، تعداد افرادی که در روزهای اخیر با علائم گلو درد، تب شدید ،سرفه و درد به مراکز درمانی پایتخت افغانستان بویژه غرب کابل مراجعه می کنند به شدت افزایش یافته است .

مراجعه نکردن بسیاری از افراد مبتلا به کرونا در افغانستان به مراکز درمانی باعث شده که آمار رسمی تعداد مبتلایان به کرونا و حتی جان باختگان بسیار کم باشد در حالی که در هفته اخیر موج پیام های تسلیت و ترحیم در فضای مجازی نشان دهنده افزایش تعداد جان باختگان کرونا حکایت دارد.

عبدالله عنایت از ساکنان غرب کابل به ایرنا گفت که 9 نفر از خانواده 12 نفری اش دارای تب شدید ،گلو درد و بدن درد شده اند که به بیمارستان مراجعه نکرده اند.

وی به مردم توصیه کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک از شیوع کرونا جلوگیری کنند.

هرچند آمار منتشر شده در باره میزان ابتلا به کرونا به علت مراجعه نکردن مردم به مراکز بهداشتی و درمانی بسیار پایین است ولی باز همین امار نیز نسبت به هفته های قبل افزایش یافته است.

براساس این گزارش، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، 2 هزار و 582 نفر در این کشور جان باخته اند.

افضلی معاون سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت که کابل با 829 مورد و هرات با 439 مورد مرگ، به ترتیب بیشترین شمار تلفات کرونا را در کشور داشته اند.

وی اظهار داشت در حال حاضر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 58هزار و 843 نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان در ماههای گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در 24 ساعت را بین 5 تا 20 نفر اعلام می کرد که اکنون به 180 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت افغانستان سال گذشته در تحقیق میدانی اعلام کرده بود که هزاران نفر از مردم این کشور علائم کرونا را دارند.

به گفته یک پزشک در بیمارستان سیاووش در شرق کابل بسیاری از افرادی که در روزهای اخیر به این بیمارستان مراجعه کرده اند دارای علائمی از قبیل گلو درد،تب بوده اند .

«بسم الله مقامی» در داروخانه «فرملی» در غرب کابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت که بیشتر مراجعان که برای گرفتن دارو مراجعه می کنند دارای علائم بیماری کرونا هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها