کد خبر: 479397
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۲:۱۱:۰۰
| |

اعلام آمادگی مصر برای صادرات برق به عراق و اردن

السیسی در دیدار با شماری از فرماندهان بلندپایه نظامی مصر گفت که کشورش برق مازاد دارد و می تواند تا 2 هزار مگاوات به لیبی، سودان، اردن و عراق صادر کند.

اعلام آمادگی مصر برای صادرات برق به عراق و اردن
کد خبر: 479397
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۲:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر از اعلام آمادگی کشورش برای صادرات مازاد برق به عراق، اردن، لیبی و سودان خبر داد.

به گزارش ایرنا از تارنمای عراقی «فرات نیوز»، السیسی در دیدار با شماری از فرماندهان بلندپایه نظامی مصر گفت که کشورش برق مازاد دارد و می تواند تا 2 هزار مگاوات به لیبی، سودان، اردن و عراق صادر کند.


وی افزود که آنچه در هفت سال گذشته در کشورش(از زمان به قدرت رسیدن السیسی در مصر) انجام شده، به لطف توجه بیکران خداوند بوده است.


عراق از سال 2003 با وجود هزینه 60 تا 80 میلیارد دلار در حوزه نیرو هنوز با مشکل جدی برق مواجه است و همچنان قادر به تولید انرژی برق کافی برای مصرف شهروندانش نیست.


به گفته مقام های این کشور، عراق 19 هزار مگاوات برق تولید می کند در حالی که نیاز کنونی آن بیش از 30 هزار مگاوات است.


به نوشته فرات نیوز، عراق در حال مذاکره با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آن عربستان برای واردات برق و اتصال برق آن به این کشور است.


مردم عراق هر سال با گرم شدن هوا و با توجه به رسیدن دمای هوا به 50 درجه در فصل تابستان با مشکل قطعی برق دست و پنجه نرم می کنند.


در همین پیوند، سخنگوی وزارت برق عراق روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که وزیر برق این کشور هفته آینده به تهران سفر می‌کند و پیش‌بینی می شود در جریان این سفر توافق های جدیدی میان دو کشور در حوزه انرژی امضا شود.


عراق در حوزه انرژی توافقاتی با تهران دارد که بر اساس آن بخشی از نیازهای داخلی خود همچون گاز و برق را تامین می‌کند.


«احمد موسی العبادی» به تلویزیون دولتی عراق (العراقیه) گفت که محور اصلی برنامه سفر کاری «ماجد مهدی حنتوش» وزیر برق عراق به ایران تامین گاز برای نیروگاه‌های تولید برق این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها