کد خبر: 479116
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۳:۱۰:۵۳
| |

در ادامه تنش‌های دیپلماتیک؛

روسیه سفیر لهستان را احضار کرد

مسکو امروز (جمعه) سفیر لهستان را بعد از اخراج دیپلمات‌های خود از سوی ورشو به وزارت خارجه روسیه احضار و اخراج پنج دیپلمات این کشور را به وی ابلاغ کرد.

روسیه سفیر لهستان را احضار کرد
کد خبر: 479116
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۳:۱۰:۵۳

اعتمادآنلاین| «رویترز» به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گزارش داد وزارت خارجه این کشور امروز (جمعه) سفیر لهستان را بعد از اخراج دیپلمات‌های خود از سوی ورشو احضار کرده است.

به گزارش فارس، ورشو اوایل ماه میلادی جاری سه دیپلمات روسیه را با این ادعا که آن‌ها در فعالیت‌هایی که به ضرر لهستان بوده نقش داشته‌اند، اخراج کرد. روسیه هم هفته گذشته در واکنش، اعلام کرد پنج دیپلمات لهستانی را اخراج می‌کند.

این دیپلمات لهستانی هنگام وارد شدن به ساختمان وزارت خارجه روسیه از اظهارنظر در مقابل خبرنگاران خودداری کرد.

طبق گزارش‌ها، وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگوی امروز با سفیر لهستان، پنج دیپلمات حاضر در سفارت این کشور را عنصر نامطلوب خواند و به آن‌ها تا نیمه ماه میلادی آینده فرصت داد روسیه را ترک کنند.

پیشتر وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌هایش، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از سرعت هم صدایی ورشو با دولت آمریکا در درخواست از سه دیپلمات روس برای ترک لهستان مطلع شدیم. در مقابل، پنج دیپلمات لهستانی از روسیه اخراج خواهند شد».

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هشدار داده بود که مسکو به اقدام لهستان در اخراج دیپلمات‌های این کشور پاسخ خواهد داد.

دولت آمریکا پنجشنبه گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزیر خارجه روسیه در واکنش اعلام کرد که مسکو هشت مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌دهد و از فعالیت موسسات غیرانتفاعی و صندوق‌های آمریکایی در روسیه که در امور داخلی دخالت می‌کنند جلوگیری می‌شود.

لاوروف در ادامه گفت که در واکنش مشابه به اقدام آمریکا، 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها