هاآرتص:

هیات اسرائیلی در سفر به واشنگتن، 2 خواسته مهم درباره برجام دارد؛ یکی درباره بند غروب توافق و دیگری درباره نظارت‌ها

وب سایت هاآرتص گزارش داد ملاحظه اول در رابطه با «بند غروب» برجام است که بر اساس آن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران طی در یک دهه پایان می‌یابد. خواسته دوم یا پیشنهاد اصلاحی دیگر شامل افزایش نظارت بین‌المللی و کنترل بر تحقیق و توسعه ایران و غنی سازی اورانیوم می‌شود.

هیات اسرائیلی در سفر به واشنگتن، 2 خواسته مهم درباره برجام دارد؛ یکی درباره بند غروب توافق و دیگری درباره نظارت‌ها
کد خبر: 479104
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۲:۳۰:۴۶

اعتمادآنلاین| رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند مقامات نظامی و امنیتی این رژیم در سفر هفته آینده به واشنگتن دو خواسته مهم در رابطه با برجام مطرح خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، وب سایت روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد، انتظار می رود «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل که قرار است هفته آینده با مقامات ارشد پنتاگون دیدار کند دو خواسته مهم تل آویو در رابطه با توافق هسته ای (برجام) مطرح کند.

بر اساس این گزارش ملاحظه اول در رابطه با «بند غروب» برجام است که بر اساس آن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران طی در یک دهه پایان می یابد.

خواسته دوم یا پیشنهاد اصلاحی دیگر شامل افزایش نظارت بین المللی و کنترل بر تحقیق و توسعه ایران و غنی سازی اورانیوم می شود.

پیشتر پایگاه خبری اکسیوس چهار روز قبل گزارش داد، مقامات موساد و اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکرات وین منجر به بازگشت آمریکا به برجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در نشست امنیتی کابینه رژیم اسرائیل، موساد به طور عمده درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران توضیح داده و مقامات اطلاعاتی نظامی درباره اقدامات ایران در منطقه حرف زده‌اند. هر دو نهاد اطلاعاتی، برآورد مشابه‌ای درباره روند مذاکرات وین ارائه کرده‌اند.

بنابر گزارش اکسیوس، طی چند روز آینده «میر بن شبات» مشاور امنیت ملی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش، «تامیر هیمن» رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل، و «یوسی کوهن» مدیر موساد برای گفتگو با همتایان خود در مورد ایران به واشنگتن سفر می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها