کد خبر: 478849
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۰:۴۴:۰۰
| |

سفیر پیشین آمریکا:

پایان جنگ یمن در آینده نزدیک، بعید است

«جرالد فایرستین» سفیر پیشین آمریکا در یمن امکان پایان جنگ یمن در آینده نزدیک را «بعید» دانست و آمریکا در حال حاضر در یمن بر روی موضوعی که وی آن را «مقابله با تروریسم» خواند بعلاوه حمایت از گذرگاه‌های دریایی در خلیج عدن، باب المندب و امکان پیوستن یمن به شورای همکاری خلیج فارس متمرکز است.

پایان جنگ یمن در آینده نزدیک، بعید است
کد خبر: 478849
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سفیر پیشین آمریکا در یمن امکان پایان جنگ در این کشور در آینده نزدیک را بعید دانست و گفت، واشنگتن برنامه‌هایی برای اداره پرونده‌های مهم در یمن دارد.

به گزارش فارس، «جرالد فایرستین» سفیر پیشین آمریکا در یمن امکان پایان جنگ یمن در آینده نزدیک را «بعید» دانست.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، جرالد فایرستین در نشستی مجازی با حضور اعضایی از گروه «صلح عربی» و نیز پژوهشگاه واشنگتن تصریح کرد، آمریکا برنامه‌هایی برای اداره مهم‌ترین پرونده‌ها در یمن دارد و چند پیشنهاد برای مهار یمن در خلیج فارس ارائه کرده است.

سفیر پیشین آمریکا افزود، فقر و بیکاری و نیز فروپاشی سازمان‌های دولتی باعث شده یمن به محیطی مناست برای گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش تبدیل شود.

فایرستین تأکید کرد، آمریکا در حال حاضر در یمن بر روی موضوعی که وی آن را «مقابله با تروریسم» خواند بعلاوه حمایت از گذرگاه‌های دریایی در خلیج عدن، باب المندب و امکان پیوستن یمن به شورای همکاری خلیج فارس متمرکز است.

جنگ یمن که از فروردین 1394 به فرماندهی عربستان سعودی و مشارکت چندین کشور دیگر آغاز شد، وارد هفتمین سال خود شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها