مصر بیش از 120 زندانی اخوانی را آزاد کرد

وبگاه خبری «عربی21»، شامگاه چهارشنبه، به نقل از یک منبع گزارش داد که مصر بیش از 120 زندانی متهم به عضویت در جماعت اخوان‌المسلمین را آزاد کرده است.

مصر بیش از 120 زندانی اخوانی را آزاد کرد
کد خبر: 478830
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از انتشار اخباری مبنی بر بهبودی روابط آنکارا و قاهره، یک وبگاه خبری مستقر در لندن گزارش داد که مصر بیش از 120 زندانی اخوانی را آزاد کرده است.

به گزارش فارس، وبگاه خبری «عربی21»، شامگاه چهارشنبه، به نقل از یک منبع گزارش داد که مصر بیش از 120 زندانی متهم به عضویت در جماعت اخوان‌المسلمین را آزاد کرده است.

منبع یادشده در این خصوص گفت که ده‌ها تن از زندانیان عملا آزاد شده‌اند و در عین حال،‌ انجام اقدامات برای آزادی مابقی زندانیان در حال انجام است.

طبق این گزارش، از جمله سرشناس‌ترین افرادی که مصر او را آزاد کرده، یکی از زندانیان سالخورده «حاج حسنی جبریل»‌ از قدیمی‌ترین اعضای ارشد اخوان المسلمین در استان اسکندریه بوده است.

با این حال، منبع مذکور خاطر نشان کرد: «این آزادی‌ها تنها در چارچوب اقدامات قضایی صورت گرفته و لزوما به معنای گشایش [در این پرونده] نیست».

عربی21 همچنین گفت که مقامات مصر طی روزهای گذشته زندانیان بسیاری را آزاد کرده‌اند که سرشناس‌ترین آن‌ها روزنامه‌نگارانی مثل «مجدی حسین»، «احمد علی»،‌ «سلافه مجدی» و «خالد داوود» که پیشتر مدیریت دفتر روزنامه مصری «الاهرام»‌ را در واشنگتن برعهده داشت، بوده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ترکیه یکی از کشورهای حامی اخوان‌المسلمین، به تازگی‌ از برقراری روابط اطلاعاتی و دیپلماتیک با مصر خبر داد.

حدود یک ماه نیم پیش، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی که از تلویزیون این کشور پخش شد، اعلام کرد که آنکارا و قاهره تماس‌های دیپلماتیک خود را از سر گرفته‌اند.

ترکیه پس از کودتای ارتش مصر به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی»، فرمانده وقت ارتش و رئیس جمهور فعلی علیه دولت «محمد مرسی»، اولین رئیس جمهور منتخب و اخوانی این کشور بعد از انقلاب 2011 و فوت مشکوک او در زندان که ترکیه از این حادثه، به «شهادت مرسی» تعبیر کرد، روابط خود با قاهره را قطع و وارد تنش با مصر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها