کد خبر: 478580
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

فرماندهی استراتژیک آمریکا:

فاقد الگویی برای مقابله همزمان با ارتش‌های روسیه و چین هستیم

چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده در سخنان خود به کمیته خدمات مسلح سنا گفت: برای اولین بار در تاریخ، کشور در گذرگاهی قرار گرفته که باید با دو دشمن همسان(چین و روسیه) استراتژیک با قابلیت هسته‌ای، که بازدارندگی آن‌ها باید به شیوه متفاوتی باشد، روبه‌رو شود.

فاقد الگویی برای مقابله همزمان با ارتش‌های روسیه و چین هستیم
کد خبر: 478580
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دریادار چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده گفت: رشد سریع هسته‌ای و نظامی منظم چین و مدرن‌سازی استراتژیک روسیه به این معنی است که آمریکا در حال حاضر با چالش بی‌سابقه ضرورت بازدارندگی همزمان دو قدرت جهانی "همسان" روبه‌روست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ریچارد در سخنان خود به کمیته خدمات مسلح سنا گفت: برای اولین بار در تاریخ، کشور در گذرگاهی قرار گرفته که باید با دو دشمن همسان استراتژیک با قابلیت هسته‌ای، که بازدارندگی آن‌ها باید به شیوه متفاوتی باشد، روبه‌رو شود. ما دیگر نمی‌توانیم ریسک شکست در بازدارندگی استراتژیک را بپذیریم.

ریچارد توضیح داد چین و روسیه در حال حاضر قدرت آمریکا را از طریق فعالیت‌های گسترده‌ای که ضامن پاسخ‌گویی و هماهنگی دولت است، به چالش می‌کشند.

با این حال ریچارد تصدیق کرد که وزارت دفاع دارای الگوی نظری یا استراتژی منسجم برای کنار آمدن با چنین چالش‌های همزمانی نیست.

ریچارد گفت: هیچ زمان مجبور نبودیم دو رقیب متفاوت را بازداریم. عمده نظریه ما چنین چیزی را محاسبه نکرده است. مشغول کار جدی بر روی این موضوع هستیم.

وی افزود: چین دیگر آن موردی نیست که کمتر شامل تهدید روبه‌رشد هسته‌ای باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها