کد خبر: 475109
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۴:۵۹:۰۱
| |

حماس بازداشت عضو لیست انتخاباتی خود در کرانه باختری را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بازداشت شیخ «حسن وردیان» از سوی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و آن را مداخله مستقیم در روند انتخابات عنوان کرد.

حماس بازداشت عضو لیست انتخاباتی خود در کرانه باختری را محکوم کرد
کد خبر: 475109
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۴:۵۹:۰۱

اعتمادآنلاین| رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) شیخ «حسن وردیان» از فرماندهان حماس و یکی از اعضای لیست انتخاباتی این جنبش را در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری بازداشت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، این خبرگزاری فلسطینی تاکید کرد: نظامیان صهیونیست پس از بازداشت شیخ وردیان، او را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

شیخ وردیان که تاکنون بیش از 10 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده، یکی از اعضای لیست انتخاباتی «قدس وعده‎ گاه ماست» در کرانه باختری است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به بازداشت شیخ حسن وردیان از رهبران این جنبش و عضو لیست انتخاباتی «قدس وعده‌گاه ماست» واکنش نشان داد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازداشت شیخ وردیان مداخله آشکار در انتخابات فلسطین و بیانگر تلاش‌های بی‌وقفه دشمن صهیونیستی جهت سنگ‌اندازی بر سر راه انتخابات است.

او افزود: بازداشت اعضا و رهبران حماس در کرانه باختری هرگز موجب ایجاد رعب و وحشت در میان آنان و بازداشتن آن‌ها از مشارکت در انتخابات نخواهد شد، بلکه عزم فلسطینیان برای مشارکت قاطع و فعال در انتخابات و برگزاری موفقیت‌آمیز آن را بیشتر خواهد کرد.

سخنگوی حماس جامعه بین‌الملل و تمامی نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی را به حمایت از برگزاری انتخابات در فلسطین و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین فراخواند.

اتحادیه اروپا درخواست خود در خصوص تضمین برگزاری انتخابات در قدس شرقی را برای تل آویو ارسال کرده است، اما رژیم صهیونیستی هنوز به درخواست اتحادیه اروپا برای اجازه دادن به برگزاری انتخابات در قدس پاسخ نداده است.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در 15 سال اخیر در تمامی اراضی فلسطینی برگزار شود. انتخابات پارلمانی 22 مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین 31 ژوئیه برگزار خواهد شد.

نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی حماس در این انتخابات و تسلط این جنبش بر کرانه باختری افزون بر نوار غزه نگران هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها