کد خبر: 473151
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ۱۴:۵۹:۰۱
| |

در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف؛

وانگ یی: منشور ملل متحد باید بازبینی شود

وزیر امور خارجه چین امروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای روسیه‌ای خود خواستار بازبینی در منشور ملل متحد شد.

وانگ یی: منشور ملل متحد باید بازبینی شود
کد خبر: 473151
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ۱۴:۵۹:۰۱

اعتمادآنلاین| «سی‌جی‌تی‌اِن»، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر «گولین» (Guilin) واقع در منطقه خودمختار «گوانگشی ژوانگ» (Guangxi Zhuang) در جنوب این کشور تصریح کرد: از همه کشورهای جهان می‌خواهم با بازبینی در اصول اساسی منشور ملل متحد، چندجانبه‌گرایی حقیقی را برای ساختن جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت محقق کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه چین در ادامه سخنان خود تأکید کرد: احدی نمی‌تواند با جعل و دروغ در امور داخلی چین مداخله کند و دستکاری‌های چند کشور معدود غربی به معنی نمایندگی از سوی جامعه بین‌الملل نیست. وی در ادامه گفت که چین و روسیه در حال بررسی راه‌هایی برای اقدامات مشترک در زمینه مجوزهای بهداشتی در زمینه مسافرت‌های بین‌المللی هستند.

این در حالیست که وزارت امور خارجه چین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیکولا شاپیوس» (Nicolas Chapui) سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را به منظور اعلام «اعتراض جدی» در پی اعمال تحریم‌های بروکسل علیه مقامات پکن به بهانه‌های حقوق‌بشری، احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص امده است که «شین گانگ» معاون وزیر خارجه چین به دیپلمات اتحادیه اروپا گفته است که بروکسل باید جدی‌بودن خطای خود را درک کرده و آن را اصلاح کند تا بیش از این به روابط با چین خدشه وارد نشود.

گفتنی است که انگلیس و اتحادیه اروپا در اقدامی مشترک و هماهنگ با ایالات متحده آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر علیه مقامات بلندپایه چین تحریم‌هایی را وضع کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها