انفجار تروریستی در خط لوله انتقال گاز ونزوئلا

مقام‌های ونزوئلا می‌گویند انفجاری تروریستی در خط لوله انتقال گاز یکی از نیروگاه‌ها در شمال این کشور رخ داده است.

انفجار تروریستی در خط لوله انتقال گاز ونزوئلا
کد خبر: 472905
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۱۴:۴۳:۵۴

اعتمادآنلاین| رسانه‌های محلی ونزوئلا از وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز در این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مقام‌های ونزوئلا می‌گویند این انفجار تروریستی عصر جمعه (به وقت محلی) در شهر «اِل تِجِرو» واقع در ایالت موناگاس رخ داده است.

«طارق العیسمی» وزیر نفت این کشور نیز خبر داد که بر اثر این انفجار تروریستی، فعالیت تأسیسات نیروگاه گاز «اِل تِجیدو» در شمال ونزوئلا متوقف شده است.

هنوز گزارشی از تلفات یا مصدومان این حادثه منتشر نشده است.

بر این اساس، العیسمی تاکید کرد که پروتکل اضطراری برای بازسازی فوری زیرساخت‌های آسیب‌دیده این نیروگاه گاز در پی انفجار تروریستی را صادر کرده است.

وزیر نفت ونزوئلا در این باره توضیح داد که این حمله تروریستی را نیز باید به سابقه اقدامات جنایتکارانه علیه این کشور شامل تحریم‌ها، محاصره، خرابکاری و تهدیدها اضافه کرد که باعث آسیب دیدن صنعت نفت این کشور شده است.

وبگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت و گاز ونزوئلا (PDVSA) نیز به نقل از العیسمی نوشت: «خدا را شکر ما هنوز گزارشی از تلفات این حمله نداریم. همچنین به شما اطمینان می‌دهم که تمام تجهیزات و دستورالعمل‌های لازم برای جبران مافات عملیاتی این تأسیسات مستقر شده است».

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز این وضعیت در کشورش را «نیرنگ و تبانی» کشورهای غربی و استکبار جهانی علیه جان مردم و صنایع استراتژیک ونزوئلا توصیف کرد.

پیشتر، «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا با بیان اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا به دروغگویی ایدئولوژیک درباره این کشور می‌پردازند، تاکید کرد که بدون توجه به تحریم‌های آمریکایی به حرکت رو به جلو ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها