کد خبر: 469900
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۰۸:۰۴:۰۰
| |

آمار کرونایی های جهان از 117 میلیون عبور کرد

همزمان با عبور تعداد مبتلایان جهانی ویروس کرونا از صد و هفده میلیون نفر، شمار جان باختگان بر اثر این بیماری نیز به دو میلیون و ششصد هزار تن نزدیک شد.

آمار کرونایی های جهان از 117 میلیون عبور کرد
کد خبر: 469900
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۰۸:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس «کووید19» مبتلا شده‌اند بامداد یکشنبه از 117 میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش فارس، بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 117,059,302 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و 2,598,981 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما 92,633,287 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با 29,653,016 نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با 537,117 جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا 25.35 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود 9.59 درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا یازده میلیون و دویست هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با نزدیک به یازده میلیون مبتلا یعنی 9.36 درصد کل بیماران، قرار دارد.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی و چهار میلیون مبتلا و تقریبا 775 هزار فوتی، و قاره اروپا با سی و پنج میلیون مورد ابتلا و 833 هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

در انگلیس نیز ابتلای چند انگلیسی به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به گونه آفریقای جنوبی، باعث موجی از نگرانی درباره آغاز انتشار این نوع بیماری در این کشور شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها