رژیم صهیونیستی برای فرار از تحقیقات در موردجنایات دست به دامن اروپا شد

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد تصمیم دادگاه بین‌المللی لاهه برای آغاز تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی با همتایان اروپایی خود در آلمان و فرانسه گفت و گو کرد.

رژیم صهیونیستی برای فرار از تحقیقات در موردجنایات دست به دامن اروپا شد
کد خبر: 469420
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۰۹:۵۵:۵۹

اعتمادآنلاین| بنی گانتز پنجشنبه شب با «آنگرت کرامپ-کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان گفتگو کرد تا از وی برای حمایت کشورش از اسرائیل در مخالفت با تصمیم اخیر دادگاه کیفری بین المللی برای تحقیق در مورد جنایات جنگی تشکر کند.

در این گفتگو دو طرف در مورد تحولات منطقه ای و انتظار تجدید توافق هسته ای ایران گفتگو کردند.

گانتز همچنین در تماسی با فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه درمورد تصمیم دادگاه بین المللی لاهه به گفتگو پرداخت و از فرانسه خواست تا برای کمک به اسرائیل با تحقیقات برخورد کند.

گفت‌وگوی گانتز با همتایان اروپایی در حالی انجام می شود که دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی روز چهارشنبه اعلام کرد که کار تحقیقات درباره ادعای جنایت‌های جنگی اسراییل (در سرزمین‌های اشغالی فلسطین) توسط این نهاد بین‌المللی، آغاز شد.

فاتو بنسوده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحقیقات مستقل، بی طرفانه و بدون ترس انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: آغاز تحقیقات درباره وضعیت فلسطین را از سوی دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی تائید می‌کنم.

دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه هلند ماه گذشته اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به پرونده وقوع جنایت‌های جنگی در سرزمین‌های فلسطینی را دارد. به این ترتیب با رای قضات این دیوان و با وجود مخالفت‌های اسرائیل، راه برای انجام تحقیقات بیشتر در موضوع این پرونده هموار شد.

قضات دیوان اعلام کردند که این تصمیم با استناد به آیین نامه‌ها و اسناد بنیادین این نهاد قضایی گرفته شده و به معنای تلاش برای تعیین دولت یا مرزهای قانونی نیست.

براساس رای دادگاه، اراضی اشغالی 1967 فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین نوار غزه می‌شود.

این رأی پس از آن صادر شد که فلسطینیان بارها از جنایت صهیونیست‌ها شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها