کد خبر: 469137
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آمریکا چند پایگاه نظامی در جهان دارد؟

در حالی که در پایان جنگ جهانی دوم، حضور نظامی آمریکا در جهان تنها به 80 پایگاه نظامی در کشورهای شکست خورده این جنگ همچون آلمان و ژاپن خلاصه می‌شد، امروز این رقم حدودا 10 برابر شده است.

آمریکا چند پایگاه نظامی در جهان دارد؟
کد خبر: 469137
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که در پایان جنگ جهانی دوم، حضور نظامی آمریکا در جهان تنها به 80 پایگاه نظامی در کشورهای شکست خورده این جنگ همچون آلمان و ژاپن خلاصه می‌شد، امروز این رقم حدودا 10 برابر شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی در این رابطه خبر داد، در حال حاضر دولت آمریکا بیش از 800 پایگاه نظامی در سرتاسر جهان دارد و بر اساس داده‌های منتشر شده توسط پنتاگون حدود 220 هزار نظامی و غیر نظامی آمریکایی در بیش از 150 کشور جهان حضور رسمی دارند.

این رقم در حالی اعلام می‌شود که چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان و رقیب اصلی آمریکا، تنها یک پایگاه نظامی رسمی در خارج از مرزهای خود دارد که محل آن در جیبوتی است. البته بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا نیز در چند مایلی پایگاه نظامی چین واقع است.

بریتانیا ، فرانسه و روسیه نیز در مجموع 60 پایگاه نظامی فرا مرزی دارند.

در بخش حضور دریایی نیز دولت ایالات متحده 11 فروند ناو هواپیمابر در اختیار دارد در حالی که چین 2 ناو و روسیه فقط یک ناو هواپیمابر دارند.

دیوید فاین استاد انسان‌شناسی دانشگاه واشینگتن در این رابطه معتقد است مشخص کردن شمار دقیق پایگاه‌های آمریکایی به دلیل سری بودن برخی از آنها و نیز بوروکراسی اداری در کنار به کارگیری تعریف‌ها و نامگذاری‌های دیگر برای این حضور بسیار دشوار است.

با این حال برخی از کارشناسان این رقم را مبالغه‌آمیز توصیف و معتقدند برخی از پایگاه‌ها و مراکز حضور نظامیان آمریکایی که در کنار یک دیگر واقع اما به شکل مستقلی از یک دیگر فعالیت می‌کنند، در این این نوع آمارگیری به عنوان پایگاهی مجزا شمارش شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها