سازمان ملل:

60 درصد ساکنان سوریه از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند

سازمان ملل اعلام کرد که نیازهای انسانی در سوریه بعد از گذشت 10 سال از جنگ رو به افزایش است و علت آن درگیری مسلحانه، کرونا و وضعیت اقتصادی است.

60 درصد ساکنان سوریه از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند
کد خبر: 466165
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۱۲:۵۵:۰۸

اعتمادآنلاین| دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، خدمات آب، بهداشت و زیرساخت اصلی در بیشتر مناطق سوریه وجود ندارد یا بسیار کم است. ژانویه گذشته تعداد کسانی که به کمک بشردوستانه نیاز دارند به 13.4 میلیون تن رسید که حدود دو میلیون نفر نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

امنیت غذایی جزو بیشترین نیازهای سوری‌ها است. برنامه جهانی غذا برآورد کرده که 12.4 میلیون تن یعنی 60 درصد ساکنان از نبود امنیت غذایی و گرسنگی رنج می‌برند و این میزان 4.5 میلیون نفر طی یک سال افزایش داشته است.

سازمان ملل برآورد کرده که حدود دو میلیون سوری در فقر مطلق هستند و تعداد کودکانی که به مدرسه نرفته‌اند به 2.4 میلیون می‌رسد.

آژانس‌های امدادرسانی سال میلادی گذشته توانستند کمک‌های بشردوستانه را به صورت ماهانه به 7.6 میلیون تن در سوریه برسانند.

18 فوریه در یک گزارش بین المللی اعلام شد، بیش از نیمی از ساکنان سوریه قبل از درگیری مجبور به مهاجرت شدند و شهرها تبدیل به ویرانه شده و همچنان گروه‌های تروریستی به تجاوز علیه ساکنان ادامه می‌دهند.

کمیته تحقیقات بین المللی درباره سوریه که این گزارش را صادر کرده، اعلام کرد، شنیع‌ترین نقض‌های قوانین بشردوستانه بین المللی از مارس 2011 علیه ساکنان در سوریه صورت گرفته است. این نقض‌ها به سطح جنایت‌های ضد انسانی و جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی رسیده است.

کارین ابوزید، عضو این کمیته تأخیر در رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان و استفاده از آن به عنوان یک ابزار را محکوم کرد و گفت: افراد به نیازهای انسانی اساسی مثل آب، غذا و نظارت پزشکی و آموزش نیاز دارند که باید این نیازها را صرف نظر از منطقه‌ای که در آن هستند، برآورده کرد.

ابوزید گفت: به دلیل کاهش توانایی بخش پزشکی در پی هدف قرار گرفتن مراکز و فرار کارکنان، کرونا موجب فشار شدیدی بر کادر پزشکی و کارکنان شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها