دو کشته و چهار زخمی از نظامیان ترکیه در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن شش نیروی خود به دست تروریست‌های پ.ک.ک در کوه‌های شمال عراق خبر داد.

دو کشته و چهار زخمی از نظامیان ترکیه در شمال عراق
کد خبر: 464369
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۱۳:۱۹:۳۴

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع ترکیه امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که دو نظای ارتش این کشور در منطقه عملیاتی «چنگال عقاب2» در کوه‌های شمال عراق به دست شبه‌نظامیان گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) کشته و چهار نظامی هم زخمی شدند.

به نوشته اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که تلفات ارتش این کشور در نتیجه درگیری‌ با تروریست‌های پ.ک.ک در کوههای «کاره» (شمال شرق شهر دهوک) رخ داده و زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند. پس از این واقعه جنگنده‌های ارتش ترکیه نیز مواضع پ.ک.ک را بشدت بمباران کردند.

در همین حال پ.ک.ک نیز مدعی شده است که 10 نیروی ارتش ترکیه را در کوههای شمال عراق کشته است.

ارتش ترکیه روز چهارشنبه (دیروز) از آغاز عملیات «چنگال عقاب 2» علیه تروریست‌های پ.ک.ک در کوههای شمال عراق خبر داد. ترکیه روز دوشنبه نیز عملیات «آرن 8» را در سه استان جنوبی خود علیه پ.ک.ک آغاز کرده بود.

به گفته وزارت کشور ترکیه در این عملیات 1670 نیروی امنیتی در سه استان «هاتای»، «غازی عینتاب» و «عثمانیه» مشارکت دارند.

خبرگزاری آناتولی نیز دیروز خبر داد که نیروهای اطلاعاتی ترکیه یکی از فرماندهان پ.ک.ک و مسئول پشتیبانی این گروهک را در «عملیاتی ویژه» در شهر «سنجار» عراق ربوده و به ترکیه منتقل کرده‌اند.

ترکیه سال‌هاست که در مناطق شمالی عراق دست به عملیات علیه تروریست‌های پ.ک.ک می‌زند و تاکنون دست به چندین عملیات زده است. دولت عراق این اقدام ترکیه را نقض تمامیت ارضی خود می‌داند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها