کد خبر: 463850
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۱۶:۵۳:۴۲
| |

آنتونی فائوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد:

کمبود واکسن کرونا در آمریکا / میزان تقاضا از عرضه بیشتر است

رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در گفت‌وگویی به نگرانی‌ها درباره گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا به رغم آغاز واکسیناسیون در این کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر واکسن کم است. در حال حاضر میزان تقاضا از عرضه بسیار بیشتر است.

کمبود واکسن کرونا در آمریکا / میزان تقاضا از عرضه بیشتر است
کد خبر: 463850
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۱۶:۵۳:۴۲

اعتمادآنلاین| رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی گفت: در حال حاضر واکسن کم داریم.

آنتونی فائوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی به نگرانی‌ها درباره گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا به رغم آغاز واکسیناسیون در این کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر واکسن کم است.

فائوچی گفت: در حال حاضر میزان تقاضا از عرضه بسیار بیشتر است. اگر بخواهیم به افزایش در دسترس بودن دوز‌ها براساس توانایی و ظرفیت تولید واکسن نگاه کنیم، این افزایش عرضه در ماه‌های فوریه و مارس و ماه‌های بعد افزایش خواهد یافت. فعلاَ اختلاف کاملا روشنی‌بین عرضه و تقاضا وجود دارد که باید کاهش یابد.

مجری شبکه گفت سرانجام خبر‌های خوبی درباره نبرد‌ها با کووید- 19 شنیده شد. هرچند تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا هنوز رو به افزایش است، اما موارد ابتلا به کرونا در یک هفته گذشته در مقایسه با نوامبر کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. البته این نگرانی وجود دارد که نوع جدید ویروس کرونا که قابلیت انتقال بسیار بالاتری دارد، موج شیوع جدیدی را تنها ظرف چند هفته موجب شود.

فائوچی گفت: در حال حاضر میزان تقاضا از عرضه بسیار بیشتر است. فعلاَ اختلاف کاملا روشنی بین عرضه و تقاضا وجود دارد که باید کاهش یابد.

مجری: این کمبود عرضه احتمالا به این علت نیست که باید در گذشته درباره آن چاره‌ای در نظر گرفته می‌شد به عنوان مثال در 6 ماه گذشته می‌بایست ظرفیت تولید توسعه پیدا می‌کرد و ما این کار را انجام نداده ایم و اکنون در چنین وضعیتی قرار گرفته ایم؟ یا این که این شرایط اجتناب ناپذیر بوده است؟

فائوچی اظهار کرد: به نظرم می‌توانستیم قرارداد‌های سختگیرانه‌تری با شرکت‌ها داشته باشیم که دُزهای بیشتری تولید کنند، اما در حال حاضر این چیزی است که داریم و اکنون تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن واکسن را تولید کنیم.

در حال حاضر آمریکا در میان کشورهای آلوده به ویروس کرونا بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها