کد خبر: 463245
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۰۸:۲۰:۵۶
| |

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

روابط بروکسل و مسکو در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در جریان دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه سطح کنونی روابط بروکسل و مسکو را در «پایین‌ترین سطح خود» توصیف کرد و خواستار همکاری بیشتر دو طرف شد. جوزپ بورل با این حال برغم اشاره به تاثیر ماجرای الکسی ناوالنی در کاهش چشمگیر سطح روابط اتحادیه اروپا و روسیه، به سرگئی لاوروف اطمینان داد که فعلا از تحریم‌های تازه خبری نیست.

روابط بروکسل و مسکو در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد
کد خبر: 463245
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۰۸:۲۰:۵۶

اعتمادآنلاین| جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در جریان دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه سطح کنونی روابط بروکسل و مسکو را در «پایین‌ترین سطح خود» توصیف کرد و خواستار همکاری بیشتر دو طرف شد.

آقای بورل که برای یک سفر رسمی و به منظور بررسی شرایط موجود در روسیه پس از بازداشت الکسی ناوالنی، سرسخت‌ترین مخالف ولادیمیر پوتین به مسکو سفر کرده، پایین بودن سطح روابط میان دو طرف را به ماجرای مسمومیت و سپس بازداشت الکسی ناوالنی مرتبط دانست و خواستار همکاری مشترک برای حل اختلافات موجود شد.


سفر رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا به روسیه در حالی صورت گرفته که بروکسل و واشنگتن به شدت نسبت به دستگیری الکسی ناوالنی ابراز نارضایتی کرده و کرملین را به دلیل سرکوب تظاهرات هفته‌های اخیر هواداران جنبش اپوزیسیون مورد سرزنش قرار داده‌اند.

آقای ناوالنی که چهارشنبه گذشته به دلیل نقض مقررات مربوط به حبس تعلیقی که حکم آن قبلا صادر شده بود به تحمل مجازات قطعی سه سال و نیم زندان محکوم شد، قرار است روز جمعه بار دیگر برای رسیدگی به اتهام افترا در دادگاه حاضر شود.

دستگیری، بازداشت و محاکمه الکسی ناوالنی با انتقاد شدید کشورهای غربی از جمله اعضای اتحادیه اروپا و نیز ایالات متحده همراه شده است.

جوزپ بورل با این حال برغم اشاره به تاثیر این ماجرا در کاهش چشمگیر سطح روابط اتحادیه اروپا و روسیه، به سرگئی لاوروف اطمینان داد که فعلا از تحریم‌های تازه خبری نیست.


مسئول سیاست خارجی اروپا در حالی این اطمینان را در خصوص تحریم‌های جدید به مقامات روسیه داده که بروکسل قرار است بر اساس تحولات بعدی و نیز نتیجه گزارش سفر آقای بورل به مسکو و بررسی ماحصل گفتگوهای وی با مقامات کرملین، ماه مارس در خصوص آینده روابط با روسیه تصمیم‌گیری کند.

آقای بورل در ادامه این دیدار، بار دیگر خواست اروپا برای آزادی فوری الکسی ناوالنی را مطرح کرد و خواستار آغاز تحقیقات بی‌طرفانه در خصوص نحوه و چگونگی مسمومیت وی شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا تاکید کرد که مسائل مربوط به «حاکمیت قانون، حقوق بشر، جامعه مدنی و آزادی‌های سیاسی» همچنان در بطن روابط روسیه و اروپا باقی خواهد ماند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها