کد خبر: 463014
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۴:۱۳:۵۶
| |

لوید آستین دستور پاکسازی ارتش برای مقابله با افراط‌گرایی را صادر کرد

وزیر دفاع آمریکا دستور پاکسازی گسترده در رده‌های ارتش برای مقابله با افراط‌گرایی را صادر کرد، مسئله‌ای که مدت‌های مدید برای رهبران پنتاگون مشکل ایجاد کرده اما پس از حمله 6 ژانویه به کنگره آمریکا، مورد توجه قرار گرفته است.

لوید آستین دستور پاکسازی ارتش برای مقابله با افراط‌گرایی را صادر کرد
کد خبر: 463014
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۴:۱۳:۵۶

اعتمادآنلاین| جان کربی، سخنگوی ارشد پنتاگون به خبرنگاران گفت: وزارت دفاع هنوز جزئیات کمی در مورد تصمیم لوید آستین، که پس از دیدار با ژنرال "مارک میلی"، رئیس ستاد مشترک و رؤسای ارتش حاصل شد، ارائه داده است. انتظار می‌رود رهبران طی 60 روز آینده در مورد افراط‌گرایی با زیردستان بحث‌های لازم را انجام دهند.

کربی گفت جزئیات بیشتر ارائه خواهد شد و سرپرست پنتاگون باید راهنمایی مشخصی درباره انتظارات از پاکسازی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که وزیر دفاع می‌خواهد این پاکسازی را انجام دهد، دیدن دامنه مشکل است. ما نمی‌خواهیم تعداد افرادی را که متأثر از این مسئله هستند، کم یا زیاد تخمین بزنیم.

این اقدام، نتیجه مستقیم رویدادهای 6 ژانویه است، زمانی که هواداران وفادار ترامپ- از جمله برخی سربازان فعال و کهنه‌سربازان- در تلاش برای ممانعت از تأیید پیروزی بایدن توسط کنگره آمریکا، با خشونت به کنگره حمله کردند.

مشخص نیست که آیا پنتاگون تعداد کارکنان خود که دارای ایدئولوژی ناسیونالیستی سفیدپوست یا دیگر ایدئولوژی‌های افراط‌گرایی هستند، یا تعداد سربازانی را که به خاطر رفتار افراط‌گرایانه تأدیب شده‌اند، ردیابی می‌کند یا خیر.

کربی گفت: آستین از مسئله بودن این موضوع و اینکه ما درک و دید بهتری نسبت به آن نداریم، بسیار نااُمید شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها