کد خبر: 462185
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

پتانسیل روابط روسیه و اتحادیه اروپا بی دلیل به سطل زباله ریخته شده است

سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) گفت، پتانسیل روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا به صورت کامل و بی دلیل به سطل زباله ریخته شده است.

پتانسیل روابط روسیه و اتحادیه اروپا بی دلیل به سطل زباله ریخته شده است
کد خبر: 462185
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به روسیا 1TV گفت: آنها این پتانسیل را به صورت کامل و بدون دلیل به سطل زباله انداخته‌اند. منظورم پتانسیل روابط بین روسیه و اتحادیه اروپاست و یکسری چالش‌های زیادی که با آنها روبرو هستیم، ضرورت ایجاد گفتگو را نشان می‌دهد.

وی درباره تمدید پیمان نیواستارت نیز گفت، این پیمان نه تنها باید به عنوان موفقیت بشر مورد بررسی قرار گیرد اما باید به عنوان موفقیتی برای دپیلماسی روسیه نیز مدنظر قرار گیرد.

روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قانونی را در تایید توافق تمدید پیمان نیواستارت با آمریکا به مدت پنج سال امضا کرد.

پسکوف ادامه داد: این یک موفقیت برای تمامی بشریت است. این یک موفقیت برای دیپلماسی ما و به شخصه برای رئیس جمهوری روسیه به شمار می‌رود که می‌گفت، این پیمان یک سند بنیادی است. دولت جدید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تمایل سیاسی‌اش را حین بحث درباره تمدید نیواستارت نشان داده است.

سخنگوی کرملین همچنین بر این باور است که تمدید این پیمان به معنای تغییر موقعیت آمریکا درباره مسائل کلیدی نیست و این مساله امیدواری برای بهبود روابط دو طرف است.

پسکوف همچنین در پاسخ به سوالی درباره نخستین گفتگوی تلفنی بین روسای جمهوری آمریکا و روسیه نیز گفت: پس از مراسم تحلیف بایدن، این گفتگو به ابتکار عمل روسیه انجام شد. گفتگوی بین دو طرف عملگرا بود و آنها به موجود بودن عدم توافق‌های بسیار عمیقی اشاره کردند که نیازمند گفتگوهای جامع و متمرکز بین دو کشور است.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد، یکی از اختلافات اساسی بین روسیه و آمریکا موضع موجود در قبال اوکراین است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها