کد خبر: 460941
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۷:۲۶:۵۹
| |

چین درباره آغاز دوران جدید جنگ سرد هشدا داد

رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در نشست مجازی داووس، درباره احتمال وقوع جنگ سرد در جهان هشدار داد و گفت: ویروس کرونا نباید بهانه‌ای برای از میان بردن «جهانی سازی» شود. سال گذشته به دلیل شیوع ناگهانی ویروس کرونا، اقتصاد جهانی در رکوردی عمیق‌ فرو رفت و تبدیل به یک بحران بزرگ شد.

چین درباره آغاز دوران جدید جنگ سرد هشدا داد
کد خبر: 460941
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۷:۲۶:۵۹

اعتمادآنلاین| شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنرانی نیم ساعته خود در نشست مجازی داووس، درباره احتمال وقوع جنگ سرد در جهان هشدار داد.

او در این اجلاس مجازی به نمایندگان گفت ویروس کرونا نباید بهانه‌ای برای از میان بردن «جهانی سازی» شود. سال گذشته به دلیل شیوع ناگهانی ویروس کرونا، اقتصاد جهانی در رکوردی عمیق‌ فرو رفت و تبدیل به یک بحران بزرگ شد. این بیماری همه‌گیر هنوز پابرجاست، اما زمستان نمی‌تواند تا ابد مانع شروع بهار شود. بشریت بر این ویروس غلبه خواهد کرد و حتی قویتر ظاهر خواهد شد.

تاکنون نزدیک به صدمیلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از 2 میلیون تن جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر 89 هزار و 115 مورد ابتلا در چین ثبت شده است.

آمریکا با حدود 330 میلیون نفر جمعیت، بیش از 25 میلیون مورد ابتلا داشته است که نیم میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس نیز با بیش از 66 میلیون نفر، بالغ بر 3.6 میلیون مورد ابتلا و بیش از 90 هزار مورد مرگ داشته است. در حالی که در کشور‌هایی که در زمینه مقابله با ویروس موفق‌تر بوده‌اند، مانند نیوزیلند با حدود 5 میلیون نفر جمعیت، تنها بیش از 2200 مورد ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته است که فقط 25 نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند.

برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2020 نسبت به سال قبل 2.3 درصد رشد تجربه کرده است. صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده بود اقتصاد چین در سال 2020، 1.9 ٪ رشد کند، اما سخنگوی اداره ملی آمار چین هنگام انتشار داده‌ها در 18 ژانویه نتیجه را بهتر از آنچه انتظار داشتند توصیف کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها