کد خبر: 457622
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۹:۲۳
| |

وزیر خارجه قطر:

ترکیه متحد استراتژیکی برای دوحه است

وزیر خارجه قطر اعلام کرد، ترکیه متحد استراتژیکی برای دوحه است و اختلافات میان ترکیه و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ممکن است دلایل دو جانبه داشته باشند و مستقیما به قطر ارتباطی پیدا نکنند.

ترکیه متحد استراتژیکی برای دوحه است
کد خبر: 457622
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۹:۲۳

اعتمادآنلاین| محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت، دوحه و ترکیه در زمینه‌های مختلف با هم همکاری دارند و میان دو طرف ائتلاف وجود دارد. ترکیه هم‌پیمانی استراتژیک برای قطر است.

وی درباره روابط پس از نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان که پنجم ژانویه برگزار شد، گفت، روابط دوجانبه میان کشورهای عضو این شورا و سایر کشورها مطابق با تصمیمات حاکمیتی و منافع ملی صورت می‌گیرد و با روابط درون شورا خلط نمی‌شود. روابط میان ترکیه و برخی از کشورهای عضو شورا هم ممکن است دلایل دو جانبه داشته باشد و مستقیما به قطر ربطی پیدا نکند.

آل ثانی پیرامون روابط شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه هم گفت، اگر از دوحه خواسته شود در پل زدن میان ترکیه و یکی از کشورهای عضو شورا مشارکتی داشته باشد، آنها از این مشارکت و از این نقش در تمامی پرونده‌ها استقبال می‌کنند.

وزیر خارجه قطر پیش از این هم در گفت‌وگو با روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس گفته بود، دوحه همچنان تمایل دارد روابطش را با آنکارا و تهران حفظ کرده و این روابط را گسترش دهد. توافقنامه آشتی میان عربستان و سه کشور دیگر با قطر در حوزه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت ملی چندجانبه است.

در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا بحران این شورا که در پی اختلافات سیاسی میان مصر، امارات، عربستان و بحرین از سویی و قطر از سوی دیگر وارد چهارمین سال خود شده بود، پایان یافت و چهار کشور مذکور با برقراری مجدد روابط با قطر از جمله آغاز پروازها موافقت کردند.

پیش از این انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه پیشتر گفته بود، برقراری مجدد روابط کامل دیپلماتیک میان ابوظبی و دوحه زمان زیادی طول خواهد کشید و به نوع تعامل قطر با ایران، ترکیه و گروه‌های "تندرو" بستگی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها