کد خبر: 456659
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۰۹:۳۱:۴۶
| |

قاسم محبعلی؛ کارشناس مسائل خاورمیانه:

عربستان سیاست‌های خود را در قبال کشورهای عربی تغییر می‌دهد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با توجه به تحولاتی که اتفاق افتاده به نظر می‌رسد عربستان علاقه‌مند است که سیاست‌های خود را در مورد همسایگانش و قطر تغییر بدهد.

عربستان سیاست‌های خود را در قبال کشورهای عربی تغییر می‌دهد
کد خبر: 456659
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۰۹:۳۱:۴۶

اعتمادآنلاین| «قاسم محبعلی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در خصوص آَشتی قطر با 4 کشور عربی گفت: با توجه به تحولاتی که اتفاق افتاده به نظر می رسد عربستان علاقه‌مند است که سیاست های خود را در مورد همسایگانش و قطر تغییر بدهد به همین خاطر قبل از اینکه بایدن سر کار بیاید سعی دارد سیاست خود را با شرایط جدید، تطبیق بدهد.

او با بیان اینکه شورای همکاری خلیج فارس دوباره احیا می شود، اظهار کرد: قطر هم شاید همین نگاه را داشته باشد چون قطر هم دنبال فرصتی بود تا روابط خود با عربستان را بهبود ببخشد.

محبعلی با اشاره به روابط ایران و قطر و‌مذاکرات دو کشور در روزهای اخیر عنوان کرد: روابط ایران با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دچار فراز و نشیب بوده و بستگی به شرایط دارد اگر احساس کنند شرایط مناسب بوده ممکن است برگردند به سیاست هایی که در گذشته در قبال ایران داشتند.

او گفت: اگر شرایط برای قطر مناسب نباشد سعی می کند، روابط خود با ایران را کج دار و‌ مریض حفظ کند. ایران و قطر در مسائل سوریه و کشورهای عربی سیاست های متفاوتی داشتند اما الان شرایط به گونه ای است که سعی دارند سیاست خود را تغییر دهند اما روابطشان با ایران را حفظ خواهند کرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها