کد خبر: 456034
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۰:۲۱:۳۶
| |

یار روزهای سخت مردم اقلیم کردستان

ناظم دباغ در یادداشتی نوشت: سردار سلیمانی از دیدگاه و نظر مردم اقلیم کردستان عراق، فرمانده‌ای شجاع و رهبری باوفا در میدان بود.

یار روزهای سخت مردم اقلیم کردستان
کد خبر: 456034
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۰:۲۱:۳۶

اعتمادآنلاین| ناظم دباغ در یادداشتی نوشت: سردار سلیمانی از دیدگاه و نظر مردم اقلیم کردستان عراق، فرمانده‌ای شجاع و رهبری باوفا در میدان بود.

مردم کردستان هیچ‌گاه کسانی را که در روزهای سخت مبارزه با نظام فاشیستی سابق عراق به رهبری صدام و بعدتر مبارزه با تروریست‌های داعش همراه‌شان بودند، فراموش نمی‌کنند.

سردار سلیمانی در هر دوی این مبارزات به کمک مردم اقلیم آمد و این موضوعی نیست که با گذشت زمان از ذهن و دل مردم و شهروندانی که این روزهای سخت را سپری کردند، بیرون ‌رود.

حاج قاسم به‌رغم اینکه یکی از بلندمرتبه‌ترین مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران بود، در جبهه جنگ با داعش شخصا در میدان نبرد حاضر می‌شد و این موضوع نشان از شجاعت و ارزش مجاهدت این شهید بزرگوار است.

مسلما ترور کردن فرمانده‌ای نظیر حاج قاسم سلیمانی که نفوذی بی‌نظیر در دل نیروهایش و مردم منطقه داشت، خسارتی بزرگ به مبارزان علیه تروریسم وارد کرد؛ به خصوص در جنگ با تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه که جای خالی سردار سلیمانی را بسیار پررنگ می‌دیدند.

هدف از این ترور نیز همین بود که ضربه‌ای به توان منطقه‌ای ایران وارد آورده شود، اما جمهوری اسلامی توانست خیلی زود با سازماندهی مناسب این خلأ را پر کند.

فرمانده‌ای مثل حاج قاسم فرمانده‌ای نبود که تنها در حوزه نظامی و میدان جنگ متخصص باشد، او نگاه سیاسی عمیق و قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشت و چنین فرمانده‌ای علاوه بر اینکه نظیرش کمتر یافت می‌شود، در میادین سخت نظیر میدان مبارزه با تروریست‌های داعش بسیار بهتر از دیگران می‌تواند عمل کند و به پیروزی دست یابد. فرماندهان زیادی هستند که در حوزه نظامی قابلیت‌های بی‌نظیری داشته باشند و در این حوزه متخصص باشند، اما کمتر فرمانده نظامی وجود دارد که در حوزه سیاسی درک و مطالعه حاج قاسم را داشته باشد.

به‌رغم سنگین بودن غم از دست دادن سردار سلیمانی و پررنگ بودن جای خالی ایشان، مبارزه نباید با رفتن یکی از فرماندهان تمام شود.

درست است که این ترور خسارت بزرگی بر نیروهای مبارزه با داعش وارد آورد، درست است که رهبری کاریزماتیک در میدان نبرد می‌توانست کمک زیادی به مردم و سربازان برای ادامه مبارزه باشد و خیلی از مسائل دیگر، اما مبارزه ادامه دارد و به همین دلیل نباید روحیه خود را از دست بدهیم.

به یاد دارم که سردار سلیمانی می‌گفت: «همیشه نه فرمانده به تنهایی و بدون همراهی مردم و مبارزان می‌تواند کاری از پیش ببرد و نه مردم مبارز بدون فرماندهی بزرگ و باهوش می‌تواند پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.» به همین خاطر باید تاکید کرد در صحنه جنگ با داعش، نقش سردار سلیمانی بسیار پررنگ بود.

امروز نیز مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه از سوی فرماندهان نیروهای پیشمرگه کردستان در کنار فرماندهانی شبیه به حاج قاسم در ایران ادامه خواهد یافت و ما یقین داریم که در نهایت این تروریسم است که در برابر عزم مردم منطقه و به خصوص مردمان اقلیم کردستان عراق و مردم ایران شکست خواهد خورد.


نماینده مردم اقلیم کردستان عراق در ایران

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها