رد پای یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق: شرکت انگلیسی جی.فور.اس که مسئول امنیت فرودگاه بغداد است در بخشی از ماموریت تایید هدف (سردار سلیمانی و المهندس) برای اجرای عملیات ترور شرکت داشته است.

رد پای یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 455115
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۲۲:۰۳:۲۵

اعتمادآنلاین| «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق در بخش دوم مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) در شبکه تلویزیونی العهد عراق که به زوایا و ابعاد ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت، گفت که شرکت انگلیسی «جی فور اس» که درباره مسائل امنیتی فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از ماموریت تایید هدف برای اجرای عملیات ترور مشارکت کرد.


وی افزود: رویه های معمول فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که وارد فرودگاه می شد، شرکت «جی.فور.اس» در مکان مشخصی در نزدیک هواپیما حضور داشته باشد اما آن روز، تنها روز و تنها باری بود که خودروی این شرکت تماما جلوی باند توقف می کند و این بدان معنا است که ماموریتی داشته است.


شبکه تلویزیونی العهد سپس فیلم دوربین مداربسته فرودگاه بغداد از لحظات حرکت خوردوی شرکت امنیتی «جی.فور.اس» را به محض فرود هواپیمای سردار شهید سلیمانی نشان داد.


براساس این تصاویر، خودروی یادشده به جای اینکه در محل اختصاص یافته در نزدیک هواپیما براساس رویه قانونی بایستند، به سمت هواپیما می رود و جلوی پلکان هواپیما اندکی توقف کرده و سپس از محل خارج می شود.


دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در ادامه این مستند گفت: افسران دستگاه امنیتی ملی عراق مدتی قبل از حادثه، دوربین های نظارتی را در فرودگاه پیدا کردند که روی آن به سمت ورودی مهمانان مهم بود. افسران این دوربینها را برچیدند.. بعدا مشخص شد که این اقدام (نصب دوربینها) از اقدامات لجستیک و مقدماتی برای اجرای عملیات ترور بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها