کد خبر: 453830
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عراق برای یک ناآرامی جدید آماده می‌شود

در پی افزایش قیمت دلار در عراق، این کشور شاهد افزایش اعتراضات مردمی است و شماری از مردم عراق در مقابل بانک مرکزی عراق تجمع اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.

عراق برای یک ناآرامی جدید آماده می‌شود
کد خبر: 453830
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی افزایش قیمت دلار در عراق، این کشور شاهد افزایش اعتراضات مردمی است و شماری از مردم عراق در مقابل بانک مرکزی عراق تجمع اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عراقی خبر دادند، ده‌ها نفر از کسبه و تجار عراقی تحصن تجمع اعتراض‌آمیزی را در مقابل بانک مرکزی عراق در اعتراض به افزایش قیمت دلار برگزار کردند.

معترضان خواهان بازگشت قیمت دلار به وضعیت سابق خود هستند و معتقدند دولت باید به دنبال راهکارهایی به غیر از افزایش بهای دلار برای کسر بودجه خود باشد.

گفتنی است بعد از آنکه ارزش پول عراق با کاهشی چنددرصدی به 1450 دینار در مقابل هر دلار تنزل یافت، نیروهای امنیتی عراق در میادین مختلف شهرها به ویژه در نزدیکی بانک‌های دولتی حضور چشمگیری پیدا کردند.

به گواه رسانه‌ها، این حضور پررنگ از بعدازظهر شنبه آغاز شده و تمرکز اصلی در میدان الفردوس بغداد و اطراف بانک مرکزی این کشور است.

بانک مرکزی عراق سال‌ها بود که برای حفظ ارزش پول ملی ارزش دلار را پایین‌تر از قیمت بازار به بانک‌های دیگر و واردکنندگان می‌فروخت.

قرار است در بودجه سال میلادی پیش رو قیمت دلار از 1182 دینار به 1450 دینار افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها