کد خبر: 452685
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۱:۰۷:۰۰
| |

تحقیقات درباره حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا آغاز شد

دستگاه‌های امنیت آمریکا صحت گزارش‌ها درباره حملات سایبری گسترده توسط هکرها به موسسه‌های دولتی در این کشور را تأیید کردند.

تحقیقات درباره حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا آغاز شد
کد خبر: 452685
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دستگاه‌های امنیت آمریکا صحت گزارش‌ها درباره حملات سایبری گسترده توسط هکرها به مؤسسه‌های دولتی در این کشور را تأیید کردند.

دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌ای)، آژانس امنیت سایبری، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (سی‌آی‌اس‌ای) و دفتر اطلاعات ملی (او‌دی‌ان‌آی) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این دستگاه‌ها از حمله سایبری ملموس، آگاه هستند و برای مقابله با این حادثه یک گروه هماهنگی سایبری یکپارچه تشکیل شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «وضعیت همچنان در حال تکمیل است و در حالی که ما به تلاش برای تعیین میزان حمله ادامه می‌دهیم، می‌دانیم که این خطر، شبکه‌های الکترونیکی دولت فدرال را تحت تأثیر قرار داده است».

همچنین تاکید شده است که اف‌بی‌آی در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات با هدف تعیین عوامل این حمله و محاکمه آنها است و آژانس امنیت سایبری نیز دستورالعمل‌های فوری را به مؤسسه‌های شهری فدرال درباره لزوم توقف فعالیت شرکت سولارویندز اورین که هک شده، صادر کرده است.

اخیرا گزارش‌هایی درباره حملات سایبری موفق به برخی نهادهای دولتی آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری و اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وابسته به وزارت بازرگانی منتشر شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها