کد خبر: 452611
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۰۸:۰۷:۴۸
| |

تماس تلفنی اشرف غنی با نخست وزیر پاکستان

ارگ ریاست جمهوری افغانستان خبر داد که محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری این کشور با عمران خان، نخست وزیر پاکستان تلفنی صحبت کرده است.

تماس تلفنی اشرف غنی با نخست وزیر پاکستان
کد خبر: 452611
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۰۸:۰۷:۴۸

اعتمادآنلاین| در بیانیه ارگ آمده است که در مکالمه چهارشنبه، 26 آذر) رهبران دو کشور درباره روند صلح و نگرانی‌ها از افزایش خشونت در افغانستان حرف زده‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است: عمران خان تعهد کرده که پاکستان برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان همکاری خواهد کرد.

دفتر نخست وزیر پاکستان نیز اعلامیه‌ای درباره این نشست منتشر کرده و در این اعلامیه آمده که پاکستان با تمام طرف‌ها در افغانستان به دلیلی صحبت می‌کند که می‌خواهد "بنیاد یک توافق سیاسی فراگیر و کامل" در افغانستان گذاشته شود. ‏

براساس گزارش بی‌بی‌سی، صحبت تلفنی رهبران دو کشور همسایه در حالی صورت می‌گیرد که روند مذاکرات صلح افغانستان در قطر به صورت موقتی متوقف شده است و ملا عبدالغنی برادر در رأس هیئت طالبان به پاکستان رفته‌ و انتظار می‌رود با عمران خان دیدار کند.

وقفه درمذاکرات صلح افغانستان؛ هیأت طالبان به پاکستان رفت و هیأت دولت به کابل برگشت.

از جانب دیگر، شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان امروز پس از دیدار با هیئت طالبان در اسلام آباد به رسانه‌ها گفته است که با هیئت طالبان در باره روند صلح افغانستان صحبت کرده است.

او افزود که خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته اما مسؤولیت کاهش خشونت‌ها در افغانستان "نباید تنها به دوش طالبان گذاشته شود و همه جوانب باید نقش خود را داشته باشند".

هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و گروه طالبان چهار روز پیش اعلام کردند که پس از توافق روی دستورالعمل کاری مذاکرات، برنامه را میان یکدیگر تبادل کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها