کد خبر: 452046
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۳:۲۱:۵۶
| |

امیر کویت دستور تشکیل دولت جدید را صادر کرد

امیر کویت امروز (دوشنبه) دستور تشکیل دولت جدید در پی انتخابات پارلمانی پنجم دسامبر جاری را صادر کرد.

امیر کویت دستور تشکیل دولت جدید را صادر کرد
کد خبر: 452046
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۳:۲۱:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ این نخستین دولت کویت از زمان روی کار آمدن نواف الاحمد الصباح، امیر کویت است که در اوواخر ماه سپتامبر گذشته به قدرت رسید.

دولت جدید کویت که ریاست آن را صباح الخالد الصباح، نخست وزیر این کشور برعهده دارد، چهره‌های جدیدی را در وزارت‌خانه‌های حاکمیتی مهم روی کار آورده است و حمد جابر العلی الصباح منصب معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع و ثامر سالم العلی الصباح، پست وزیر کشور و انس الصالح، پست معاون نخست وزیر و وزیر مشاور در امور کابینه و احمد الناصر الصباح پست وزیر خارجه و باسل الصباح اداره وزارت بهداشت را برعهده دارند.

خلیفه حماده سکانداری وزارت دارایی و نواف الیاسین، تصدی پست وزارت دادگستری و علی المضف، عهده‌دار وزارت آموزش و پرورش عالی و خانم رنا الفارس، وزیر مشاغل عمومی و امور شهرداری و محمد الفارس وزیر نفت و برق شده است.

عبدالرحمن المطیری سکانداری وزارت رسانه و جوانان و ورزش برعهده دارد و مبارک الحریص وزیر مشاور در امور پارلمان است. عیسی الکندری، نماینده کنونی پارلمان نیز تصدی پست وزیر امور اوقاف را برعهده دارد و وزیر دولت از پارلمان است، چراکه بر اساس قانون اساسی کویت، باید یک وزیر از پارلمان تعیین شود.

عبدالله معرفی نیز تصدی پست وزارت مسکن و فیصل المدلج نیز تصدی وزارت تجارت را عهده دار می‌شوند.

در فهرست وزیران، اسامی 10 وزیر جدید از میان 15 وزیر وجود دارد.

این در حالی است که سعد العصفور، نویسنده و تحلیلگر سیاسی برجسته می‌گوید، چیدمان دولت جدید، ساختار "بحران" است و دولت تمایل دارد تا پارلمان را منحل کند. دولت با تعیین افرادی اقدام به تحریک پارلمان کرده است چراکه اعضای جدید پارلمان گفته بودند که با تعیین افرادی همچون انس الصالح در دولت جدید مخالف هستند.

دولت کویت امروز در مقابل امیر کشور ادای سوگند کرد و امیر کشور به وزیران گفت که این مرحله، آکنده از چالش‌هایی است که تلاشی فوق العاده را می‌طلبد.

امیر کشور جلسه پارلمان را نیز فردا افتتاح می‌کند و اعضای پارلمان ادای سوگند می‌کنند و رئیس جدیدی برای پارلمان تعیین می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها