سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه:

آنکارا از بازگشت بایدن به برجام حمایت می کند

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد دولت آنکارا از بازگشت رئیس جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

آنکارا از بازگشت بایدن به برجام حمایت می کند
کد خبر: 451244
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۴:۴۱:۴۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد آنکارا از بازگشت دولت جدید آمریکا به توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

ابراهیم کالین روز پنج شنبه با بیان حمایت دولت متبوعش از بازگشت آمریکا به برجام در دوره ریاست جمهوری جو بایدن یادآور شد با توجه به ائتلاف شکل گرفته با اسرائیل در منطقه خلیج فارس، این امر به آسانی ممکن نخواهد بود.

کالین اطمینان داد که روابط میان آنکارا و واشنگتن در دوره ریاست جمهوری بایدن مثبت پیش خواهد رفت.

سخنگوی دولت ترکیه افزود: بایدن کشور ترکیه و رئیس جمهور آن را به خوبی درک می‌کند، او در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و در مقام معاون رئیس جمهور آمریکا بار‌ها به ترکیه سفر کرد. اطمینان دارم روابط دو جانبه مثبتی پیش رو داریم. مطمئنا بایدن ارزش استراتژیک و ژئوپلیتیک ترکیه را درک خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد اختلافاتی در دیدگاه‌های دو کشور در پاره‌ای از مسائل وجود دارد با این حال آنکارا تلاش می‌کند تا این اختلافات را برطرف سازد.

این مقام ترک همچنین در خصوص خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 روسیه متذکر شد: ما بار‌ها تمایل خود برای خرید سامانه پاتریوت آمریکا اعلام کردیم، با این حال واشنگتن از فروش آن به ما خودداری می‌کند.

این مقام ترک تاکید کرد تحریم‌های مرتبط با خرید سامانه پدافندی روسیه ضربات گسترده‌ای را متوجه روابط آمریکا و ترکیه خواهد کرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها