کد خبر: 451069
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۸:۴۱:۱۸
| |

چین خواستار بازگشت بدون قید و شرط دولت جدید آمریکا به برجام شد

سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا بدون قید و شرط به برجام بازگردد.

چین خواستار بازگشت بدون قید و شرط دولت جدید آمریکا به برجام شد
کد خبر: 451069
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۸:۴۱:۱۸

اعتمادآنلاین| ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا با بازگشت بدون قید و شرط به برجام، تمام تحریم‌هایی که پس از خروج آمریکا از برجام بازگشته‌اند را لغو کند.

او در این باره در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: ما امیدواریم که دولت جدید ایالات متحده به برجام برگردد و در اسرع وقت و بدون قید و شرط پیروی از آن را از سربگیرد، همه تحریم‌های مربوطه را لغو کند، اقدامات مشخصی را برای انجام تعهدات خود انجام دهد و روند حل و فصل سیاسی موضوع هسته ای ایران و صلح و ثبات منطقه را پیش ببرد.

زمزمه‌های احتمال بازگشت آمریکا به برجام از چند ماه پیش از انتخابات آمریکا از سوی جبهه دموکرات‌ها و نامزد آن‌ها جو بایدن مطرح شده است. اما این مسئله همچنان در حد حرف است و چند و چون و نیز تحقق آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود اگر ایران شروع به پیروی کامل از توافق هسته‌ای ایران کند، آمریکا به این توافق، که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، باز می‌گردد.

بایدن همچنین مدعی شد در صورت بازگشت ایران به تعهدات و الزاماتش، واشنگتن تحریم‌های تهران را که توسط دولت دونالد ترامپ اعمال شده بود، لغو خواهد کرد.

ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را با این توافق کاهش دهد. اظهارات بایدن تنها چند روز پس از اعلام ایران برای تسریع روند برنامه هسته‌ای خود صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها