کد خبر: 450266
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۰:۳۴
| |

آنتونی فاوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا:

تا سه ماهه سوم 2021 شاهد تغییرات چشمگیری در شرایط پاندمی نخواهیم بود

یوزویک گزارش داد: آنتونی فاوچی ضمن تعیین یک جدول زمانی برای شکست کرونا در آمریکا تاکید کرد نباید پس از آغاز واکسیناسیون انتظار تغییرات چشمگیر را داشته باشیم و دستکم از سه ماهه سوم سال 2021 شاهد روند کاهشی ابتلا به کووید-19 خواهیم‌بود.

تا سه ماهه سوم 2021 شاهد تغییرات چشمگیری در شرایط پاندمی نخواهیم بود
کد خبر: 450266
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۰:۳۴

اعتمادآنلاین| دکتر آنتونی فاوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید به نیوزویک گفت که نباید انتظار داشته باشیم با آمدن واکسن کرونا همه چیز به سرعت تغییر کند. بلکه شیوع کووید-19 در آمریکا پیش از آنکه بهتر شود بدتر خواهد شد و کشور تا سه ماهه سوم سال آینده شاهد تغییرات چشمگیری نخواهد بود.

وی در گفت و گو با نیوزویک افزود: من فکر می‌کنم کاهش تعداد مبتلایان با ورود به ماه آوریل (فروردین) و بیشتر شدن واکسیناسیون آغاز شود و پس از رسیدن به ماه مه (اردیبهشت) ، ژوئن (خرداد) و ژوئیه (تیر) ، در اواخر سه ماهه دوم سال 2021 و رفتن به سه ماهه سوم شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود.


فاوچی با اشاره به اینکه کشور هرگز از نخستین موج شیوع کووید-19 خارج نشده، توضیح داد: «آغاز واکسیناسیون در روزهای پیش رو نمی‌تواند به سرعت از شدت شمار مبتلایان و مرگ و میر بکاهد زیرا ما اکنون در میانه یک موج شدید هستیم.»


وی همچنین با توجه به افزایش چشمگیر بیماری پس از جشن شکرگزاری تاکید کرد: «انتظار می‌رود چنین وضعیتی و یا حتی بدتر از آن برای تعطیلات ژانویه تکرار شود.»


رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: «چنانچه برنامه توزیع واکسن بیشتر از 90 روز مدنظر به طول بینجامد و دولت در صورت ادامه روند افزایش شمار مبتلایان، واکسیناسیون را اجباری نکند، تا روز 20 ژانویه شاهد ابتلای روزانه 448 هزار نفر به کووید-19 خواهیم بود.»

از زمان آغاز انتشار ویروس جدید کرونا در ووهان چین تا به امروز، بیش از 66 میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در این میان آمریکا با دارا بودن بالغ بر 14 میلیون و 770 هزار مبتلا و بیش از 285 هزار و 600 مرگ و میر رتبه نخست را در میان سایر کشورهای جهان از لحاظ میزان تاثیر پذیری از ویروس کرونا دارد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها