کد خبر: 450177
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

تبعید خود خواسته سیاستمدار سابق هنگ‌کنگی

سیاستمدار سابق هنگ کنگی اعلام کرده، چون پکن سرکوب علیه اشخاص برجسته حامی دموکراسی هنگ‌کنگ را تشدید کرده، انتخاب کرده تا در تبعید به سر ببرد.

تبعید خود خواسته سیاستمدار سابق هنگ‌کنگی
کد خبر: 450177
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، تد هویی، 38 ساله و سیاستمدار سابق هنگ کنگی اخیرا به دانمارک گریخت و به خانواده‌اش ملحق شد اما گفته که قصد دارد تا برای ادامه فعالیت‌های حامی دموکراسی به انگلیس برود.

وی به ناتان لاو، دیگر فعال حقوق بشر هنگ کنگی مستقر در لندن و سایر افراد گریخته از هنگ کنگ ملحق می‌شود که به دفاع از فشار بیشتر بین‌المللی علیه چین ادامه می‌دهند تا به آزادی‌های بیشتر برای این قطب اقتصادی آسیا دست پیدا کنند.

تد هویی با اعلام اینکه ماموریت زندگی‌اش مبارزه برای آزادی‌های هنگ‌کنگ است، گفت: تکلیف زندگی من این است که در تبعیدی خودخواسته باشم اما این یک مهاجرت نیست. تنها خانه من، هنگ کنگ است به همین دلیل، در هیچ کشوری درخواست پناهندگی نمی‌دهم. هیچ واژه‌ای نمی‌تواند درد و رنج من را توصیف کند و اشک‌های من را جاری نسازد.

این جوان هنگ کنگی اخیرا و پس از دعوت از سوی سیاستمداران دانمارکی به کپنهاگ وارد شد و با رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان دانمارک و آندرس فوگ راسموسن، نخست وزیر پیشین و رئیس سابق ناتو دیدار کرد.

رسانه‌های محلی دانمارک گزارش کردند که وزیر خارجه این کشور از دیدار با این سیاستمدار سابق هنگ کنگی امتناع کرده و وزارت خارجه چین نیز اعلام مخالفت خود را درباره تبعید خودخواسته تد هویی در دانمارک ابراز کرد.

این وزارتخانه دولت دانمارک را به نقض قوانین پایه و اصولی کشورداری بین‌المللی متهم کرد و گفت: این اقدامات چهره دانمارک را مخدوش می‌کند.

این سیاستمدار سابق و جوان هنگ کنگی همچنین اعلام کرد که از حزب اپوزیسیون دموکراتیک هنگ کنگ استعفا کرده است. ماه گذشته میلادی وی یکی از 15 سیاستمدار این حزب بود که از شورای قانونگذاری دولتشهر هنگ کنگ و در اعتراض به تصمیم پکن برای اخراج چهار تن از قانونگذاران این شورا به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌شان کناره گیری کرد.

رد صلاحیت قانونگذاران منتخب جدیدترین اقدام پکن برای تضعیف خودمختاری این دولتشهر و تلاشی برای سرکوب جنبش حامی دموکراسی است که سال گذشته میلادی چندین ماه را در خیابان‌های این دولتشهر به اعتراض سپری کردند.

تد هویی یکی از چندین سیاستمدار هنگ کنگی است که به صورت منظم خود را به عنوان میانجی بین پلیس ضد شورش و معترضان قرار داد و خطر آن را به جان خرید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها