ادعای وکیل ترامپ:

متحدان هوگو چاوز در تقلب انتخاباتی دست داشتند

وکیل رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای اثبات تقلب در انتخابات آمریکا مدعی شد، صاحبان شرکت تأمین کننده دستگاه‌های انتخاباتی، متحد دولت ونزوئلا هستند.

متحدان هوگو چاوز در تقلب انتخاباتی دست داشتند
کد خبر: 446626
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۶:۲۶:۰۷

اعتمادآنلاین| «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد متحدان دولت ونزوئلا و «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی در تقلب‌های انتخاباتی دست داشته‌اند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، جولیانی در نشستی خبری مدعی شد، شرکت‌های «دومینیون» و «اسمارتمَتیک» که در سیستم‌های الکترونیک انتخاباتی تخصص دارند، در تقلب به نفع «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ دست داشته‌اند.

وکیل ترامپ گفت: «شرکتی که رأی‌های ما را می‌شمرد و روی آن‌ها کنترل داشت، تحت تملک دو ونزوئلایی است که متحدان «هوگو چاوز» [رئیس جمهور پیشین] و «[نیکلاس] مادورو» [رئیس جمهور فعلی این کشور] هستند و یک شرکت دیگر که رئیس آن از نزدیکان و شرکای «جورج سوروس» بزرگ‌ترین حامی مالی حزب دموکرات، بزرگ‌ترین حامی مالی آنتیفا و [کمپین] "جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد" است».

جولیانی در ادامه ادعاهایش گفت: «آرای پستی کشور ما، توسط یک کشور خارجی و دوستان یکی از دشمنان ایالات متحده شمارش، محاسبه و دستکاری شده است. باید چکار کنیم تا اف‌بی‌آی از خواب بیدار شود؟»

شرکت دومینیون که در دسته‌بندی الکترونیک آرای انتخاباتی 28 ایالت آمریکا مشارکت داشته، شرکتی کانادایی-آمریکایی است و ساختمان مرکزی آن در شهر «دِنوِر» کانادا مستقر است.

گمانه‌زنی درباره ارتباط شرکت اسمارتمتیک با جورج سوروس نیز به سال 2016 برمی‌گردد که برخی وبلاگ‌نویس‌های آمریکایی برای اولین بار مدعی شدند این سرمایه‌دار مجارستانی-آمریکایی صاحب اصلی آن است.

پاییز امسال نیز شایعاتی درخصوص تأمین مالی گروه شبه‌نظامی آنتیفا و کمپین اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس آمریکا از سوی جورج سوروس مطرح شد.

شرکت اسمارتمتیک اخیراً در بیانیه‌ای اعلام کرده با شرکت دومینیون همکاری ندارد. دومینیون نیز ارتباط با دولت ونزوئلا را تکذیب کرده و اعلام کرد، این شرکت با هر حزب سیاسی همکاری داشته و رویکردی فراحزبی دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها