کد خبر: 442646
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۳:۱۳:۰۸
| |

«ادوارد اسنودن» می‌خواهد تابعیت روسیه بگیرد

ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی که برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد و بعد از افشای اطلاعات درباره برنامه‌های نظارتی به روسیه فرار کرد، گفت که می‌خواهد برای تابعیت دوگانه آمریکا-روسیه اقدام کند.

«ادوارد اسنودن» می‌خواهد تابعیت روسیه بگیرد
کد خبر: 442646
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۳:۱۳:۰۸

اعتمادآنلاین| اسنودن در توییتر نوشت: من و همسرم بعد از سال‌ها جدایی از پدر و مادرمان، تمایلی به جدا بودن از پسرمان نداریم. به همین دلیل هم هست که در این دوره همه‌گیری و بسته بودن مرزها، برای تابعیت دوگانه آمریکا-روسیه اقدام می‌کنیم.

این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افزود که او و همسرش، فرزندشان را «با تمام ارزش‌های آمریکایی که دوستش دارند- از جمله آزادی بیان و افکار- بزرگ خواهند کرد».

وی اظهار کرد: و چشم امید به روزی دارم که بتوانم به آمریکا برگردم، تا تمام خانواده‌ام بتوانند گرد هم آیند.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که همسر اسنودن، آکروبات و وبلاگ‌نویس آمریکایی «لیندسِی میلز» اعلام کرد که باردار است. میلز به منظور ملحق شدن به اسنودن، در اکتبر 2014 آمریکا را به مقصد مسکو ترک کرد. آن‌ها در سال 2017 ازدواج کردند.

‌اسنودن از سال 2013 در روسیه زندگی می‌کند. وی بعد از افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده که نشان می‌داد آژانس امنیت ملی در حال جمع‌آوری سوابق تلفن میلیون‌ها نفر از مردم آمریکاست، از ایالات متحده متواری شد.

دولت آمریکا پاسپورت اسنودن را هنگامی که در حال ترانزیت از مسکو به کشور دیگری بود، باطل کرد. پس از آن روسیه به اسنودن پناهندگی سیاسی داد.

در سال 2014، اسنودن جواز سه‌ساله سکونت در روسیه را دریافت کرد که این جواز در سال 2017 به مدت سه سال دیگر هم تمدید شد.

در نتیجه افشاگری‌های اسنودن، کنگره آمریکا قانون آزادی را در سال 2015 تصویب کرد که به طرز قابل توجهی، گردآوری گسترده داده‌ها را محدود کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها