«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سوریه | جنگ داخلی چه بلایی سر مردم سوریه آورده است؟

مردم سوریه در کنار دیگر مشکلات و پدیده‌های فاجعه‌باری همچون داعش، امروز برای ادامه زندگی گزینه‌های بسیار دشواری پیش روی خود می‌بینند. بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، بلایای جنگ خانگی و آوارگی که دامنگیر مردم سوریه شده آنها را به تن‌فروشی و فروش اعضای بدن وا داشته است.

سوریه | جنگ داخلی چه بلایی سر مردم سوریه آورده است؟
کد خبر: 440726
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، بلایای جنگ خانگی و آوارگی که دامنگیر مردم سوریه شده آنها را به تن‌فروشی و فروش اعضای بدن وا داشته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، طبق گزارشی که در شبکه سی‌بی‌اس آمریکا پخش شده و شماری از رسانه‌های عربی هم به آن پرداخته‌اند، مردم سوریه در کنار دیگر مشکلات و پدیده‌های فاجعه‌باری همچون داعش، امروز برای ادامه زندگی گزینه‌های بسیار دشواری پیش روی خود می‌بینند.

بنا بر این گزارش، با توجه به جنگ‌های داخلی و مشکلات امنیتی بسیار شدیدی که کشورهای عراق و به ویژه سوریه طی چند سال گذشته پشت سر گذاشته‌اند، امروز کشور ترکیه به مرکز اصلی فروش اعضای بدن انسان تبدیل شده است، کمااینکه فعالیت‌های غیراخلاقی با محوریت سوءاستفاده از مهاجران و پناهجویان به شدت در این کشور رواج دارد.

به استناد این گزارش، هر روز بر شمار خانواده‌های پناهجوی سوری که برای امرار معاش و تهیه غذا مجبور به فروش اعضای بدن خود می‌شوند افزوده می‌شود.

این پدیده به حدی گسترش پیدا کرده است که صفحاتی در فیس‌بوک برای جذب فروشندگان اعضای بدن راه‌اندازی شده است. این صفحات نام فعالیت خود را اهدای اعضای بدن در مقابل دریافت هدیه مادی گذاشته‌اند و در آنها مشخصات تعداد زیادی از افرادی که آمادگی انجام این کار را دارند به چشم می‌خورد.

به گفته کارشناسان، با وجود اینکه در ترکیه فروش اعضای بدن ممنوع است، اهدای عضو آزاد است و این دقیقاً همان روزنه‌ای است که دلالان برای دور زدن قانون از آن استفاده می‌کنند.

این در حالی است که گفته می‌شود بسیاری از باندهای مافیایی هم به روش‌های مختلف از زنان و دختران سوری که به ترکیه گریخته‌اند سوءاستفاده جنسی می‌کنند.

سازمان مدافع حقوق بشر «مظلوم دار» که در ترکیه فعالیت می‌کند اخیراً گزارشی در این زمینه منتشر کرده و به تفصیل به سوءاستفاده از دختران و زنان سوری و وضعیت فلاکت‌بار بسیاری از خانواده‌های پناهجو که مجبورند برای دریافت کمک‌های غذایی خودفروشی کنند پرداخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها